super-mario skrev:
bytte du innerskärm på höger eller har du lyckas knacka tillbaka den?+
Nej den har jag knackat tillbaka för hand, och försökt återfå så mycket form som möjligt. Formen kom tillbaka ganska bra trots den svåra bucklingen, men det är väl "den riktiga plåten" som alltid nämns man får tacka för det, att det är lite tjocklek på godset

Men spackel kommer krävas, och säkerligen lite mer riktande innan det är helt hundra, men det skall nog lösa sig även det!
V_O-L-V_O; Ja detta känns otroligt bra, i år har jag hållt på med bilen i ...7 år! Så det börjar bli dags att bli klar, men å andra sidan har det ju varit väldigt långsam fart jämfört med många andras renoveringar, men då skall väl tilläggas att ett par bilar har passerat vid sidan om plus gammal husvagn, så har nog inte legat på latsidan, tyvärr
Allt på karossen har jag blästrat hemma ja! Men fram- och bakvagn lämnade jag iväg, och det ångrar jag inte en sekund! Hade man varit smart hade man gjort det med karossen också, men den är ett större projekt att dra iväg med, så det blev inte så
Förutom blästern med dammsugare som jag nämnt tidigare (finns säkert en bild att visa om du inte vet hur den ser ut) så körde jag det sista med vanligt blästermunstycke utomhus, och det gick över förväntan med det nya munstycket jag köpte! Billig modell från en viss blå firma, likaså sanden, och det enda som krånglade var att det frös i munstycket efter ett tag, vilket inte är så konstigt när man står ute med luftverktyg när det är Januari
Men det kräver en lite större kompressor för att det skall gå optimalt, och en vatten/olja/smuts-avskiljare på slangen är att föredra om du frågar mig