Saab 9-3og Startar Ej! Hjälp!

Bjelkis
17 juni 2010 · 72 Inlägg

Hej, Jag har en saab 9-3 aero årsmodell 02. Den beter sig väldigt konstigt, började med att den inte ville starta en dag, så fick den stå en vecka, sen så startade den efter de jag hade bytt tändkasset med en polare, men de roliga var att min fungerade i hans, så vi bytte tillbaks så jag fick min gamla. Efter de gick den i 3 veckor sen händer samma problem och sen dess har den stått, men den har gått igång 4 gånger, en gång i veckan men då får jag igång den sen står den på tongången , sen när jag ska prova starta om den så vill den inte gå igång, ikväll har jag bytt vevaxelgivaren men de gav inte resultat, har även provat bytt tändkasset med polaren igen! Har även kollat att den får soppa ordentligt och att den får gnista.
Har även provat bytt nyckel och låst upp med den och startat med den men ingenting händer, läste att man kunde prova de!

Någon som en ide på vad de kan vara för fel?

Tack i förhand Niklas

TheBlackBullit
17 juni 2010 · 195 Inlägg

kan de inte vara spartspärren som strular då??

men asså de låter konstigt som fan du lär ju inte få gnista och soppa samtidigt för får du de så startar ju bilen...

när bytte du stift senast ??

BMW E39 M5 (2000)
Bjelkis
20 juni 2010 · 72 Inlägg

stiften byttes i februari, då blev de en helservice på bilen, men förstår mig inte riktigt på va de kan vara!

Memme I'am AWESOME..
20 juni 2010 · 2 783 Inlägg

Generatorn ? Får du någon gnista eller är den helt död? - Soppapumpen ?

Batteriet kanske?

Hörde innan något med katten kan spöka vid visa tillfällen om den inte är rensad eller bytad på länge? dock aldrig hänt mig, men vem vet.

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang