6764
Sök

Nivåregleringen av Xenonljuset fungerar ej Saab 9-3 - 2008

845 Inlägg
19 juni 2010
Trådstartare
När jag vrider på tändningen så åker inte ljuset upp å ner som det ska göra. Utan nu står ljusen i princip i botten!. Är det någon av den främre eller bakre givaren som är slut? För jag får ingen varning på instrumentpanelen. Hur fixar man detta?

845 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
Var det en för svår fråga? wink. Någon borde väll jobba på bilverkstad här å som har fixat med Xenonljus.

Hemmainstruktör
641 Inlägg
20 juni 2010
Inte vart med om mycket strul med 9-3ans Xenon, nått styrdon och nån givare har man väll bytt. Mycket bättre system än 9-5ans som man får byta givare både fram och bak ofta.
Konstigt att du inte får nått meddelande i SID, eller att varningslampan i instrumentet inte tänds. Men borde finnas nån felkod om ljuset nu inte fungerar.
Prova återställa med att lossa en batteripol i några minuter å se om det hoppar igång igen. Om inte får du nog vända dig till någon som kan läsa ut felkoderna.

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

845 Inlägg
20 juni 2010
Trådstartare
Pukadjuret skrev:
Inte vart med om mycket strul med 9-3ans Xenon, nått styrdon och nån givare har man väll bytt. Mycket bättre system än 9-5ans som man får byta givare både fram och bak ofta.
Konstigt att du inte får nått meddelande i SID, eller att varningslampan i instrumentet inte tänds. Men borde finnas nån felkod om ljuset nu inte fungerar.
Prova återställa med att lossa en batteripol i några minuter å se om det hoppar igång igen. Om inte får du nog vända dig till någon som kan läsa ut felkoderna.

Okej ska pröva. Ljuset lyser ju, men så lågt. Annars får jag väll byta den där nivågivaren.

Sök