2212
Sök

Piratstikins Audi A4 1,8TQ 2005. AVSLUTAT :O

Vad som hänt & vad som händer med audin från inköpet nästintill original 2009 till i dag 2013 och frammåt! nu nyaste är bygget till elmia 2014 och har mer fokus på utsidan än tidigare med blandannat kjolpaket och airrides :)

2015 Dbakuten.
787 382 Visningar
Projektet avslutat 8 december 2018
German Engineering
9 083 Inlägg
27 februari 2011
Hur går det, grabben smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
nej inge bra hmm var & skulle hämta huven, letade i över en timme efter bilen & gick sedan & frågade. då sa han att bilen åkte iväg tidigare samma dag tongue så det blir att leta en ny då tongue

German Engineering
9 083 Inlägg
27 februari 2011
Ska du sälja Audin?

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Ska du sälja Audin?

Njaa. är väll inte ute tillsalu, men bjuder någon ett rimligt pris så visst. funderar väll på att sälja den då vi vill ha lite snabbare audi tongue

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Update igen.

Jaha. vart & skulle köpa huv till bilen då men såklart efter en jäkla massa letande så var den bilen borta.. & såklart försvann den samma dag vi kom & skulle ha prylar. men men, får väll ta original huven helt enkelt. tänker inte pröjsa 2 - 2,500:- för en begagnad huv iallafall.

Takvingen är beställd. beställde från scstyling i går så den lär väll komma fredag eller måndag nästa vecka. bara att lacka & montera.

Kommer väll lite bilder på det till att börja med, sen får vi se vad som händer med huven.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
Sådär. paketet hemkommet big_smile så nu blir det bara att lacka den & montera.

Har ordnat nytt garage ÄNTLIGEN!!! så nu inom en vecka kommer vi få flytta in i det och kunna jobba på igen. blir nog att bygga någon form av "över våning" eller vad man ska säga. lite förvaringsutrymme ovanför. måla väggarna lite trevligare i vitt istället för grått, sen är det bara att köra på. smörjgrop finns det oxå så det är ju ett plus.

Själva garage ytan att ha bilen på är ca 5 x 12 meter så det ska väll räcka. kunde fått vara 1 eller 2 meter bredare men efter ett halvårs effektivt letande så vart det första bästa big_smile

Kommer bilder på garaget i veckan troligtvis & under "arbetet" med att göra iordning garaget wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-6c4c3d8f3124fd520930302f44880842.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-90e960726ba98186536e06550f2d0951.jpg

Allt för i dag då.

397 Inlägg
3 mars 2011
Schysst, vart håller du dig gömd i för garage nu då wink

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
sylen skrev:
Schysst, vart håller du dig gömd i för garage nu då wink

Har inte hunnit gömma mig än tongue fick klartecken i går och inom en vecka kommer vi kunna vara där.
Är i Fagersta dock, men en mil är ju inte hela världen att åka wink

German Engineering
9 083 Inlägg
3 mars 2011
Trevligt med paket big_smile

Lång & Smal!
462 Inlägg
3 mars 2011
härligt med garage smile Schysst vinge också.. gick fort å få hem den verkar de som smile Kan du inte provmontera (låta tjejen/nån kompis) å bara hålla i vingen å ta ett kort snett bakifrån så bromsljuset syns, så ja får se hur de blir. Kanske beställer en egen då.

//Henrik Johansson

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
RallyHenrik85 skrev:
härligt med garage smile Schysst vinge också.. gick fort å få hem den verkar de som smile Kan du inte provmontera (låta tjejen/nån kompis) å bara hålla i vingen å ta ett kort snett bakifrån så bromsljuset syns, så ja får se hur de blir. Kanske beställer en egen då.

hehe jo det kan jag nog göra smile ska tvätta bilen i morgon då den i nuläget är Norbergs skitigaste, så efter det kan jag nog ordna en bild & lägga ut wink

Lång & Smal!
462 Inlägg
3 mars 2011
Piratstikins skrev:
RallyHenrik85 skrev:

hehe jo det kan jag nog göra smile ska tvätta bilen i morgon då den i nuläget är Norbergs skitigaste, så efter det kan jag nog ordna en bild & lägga ut wink

hehe, å jag har Kils skitigaste Audi just nu wink vågar inte ta kort på min.. ser bokstavligen talat ut som flames på huven, fast me skit.. rutorna ser man knappt igenom.

//Henrik Johansson

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
RallyHenrik85 skrev:
Piratstikins skrev:
RallyHenrik85 skrev:

hehe, å jag har Kils skitigaste Audi just nu wink vågar inte ta kort på min.. ser bokstavligen talat ut som flames på huven, fast me skit.. rutorna ser man knappt igenom.

Har inte blivit någon bild än tyvärr :S satte på den ute och kikade lite fort "utan kamera" och det såg förjäkligt ut på våran haha. men vi ska ialafall lacka den vit och testa igen och se om det blir någon skillnad, annars säljer vi den igen tongue

Så vi får se, kanske passar med på en lite mer "stylad" bil för en enkel jämförelse såg det ut som en original 740 med en stor monster osthyvels vinge tongue

Hoppas det ser bättre ut med lack då jag alltid velat ha en takvinge på bilen tongue

Lång & Smal!
462 Inlägg
7 mars 2011
Piratstikins skrev:
RallyHenrik85 skrev:
Piratstikins skrev:

Har inte blivit någon bild än tyvärr :S satte på den ute och kikade lite fort "utan kamera" och det såg förjäkligt ut på våran haha. men vi ska ialafall lacka den vit och testa igen och se om det blir någon skillnad, annars säljer vi den igen tongue

Så vi får se, kanske passar med på en lite mer "stylad" bil för en enkel jämförelse såg det ut som en original 740 med en stor monster osthyvels vinge tongue

Hoppas det ser bättre ut med lack då jag alltid velat ha en takvinge på bilen tongue

hehe okej.. så de blir ibland.. själv är ja grymt sugen på denna.. http://www.dnstrading.se/ny/item_show.p … -au-006075 ser skitsnygg ut å kostar lagomt med stålar.. men känner inte till företaget alls, får se hur ja gör.

//Henrik Johansson

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
RallyHenrik85 skrev:
Piratstikins skrev:
RallyHenrik85 skrev:

hehe okej.. så de blir ibland.. själv är ja grymt sugen på denna.. http://www.dnstrading.se/ny/item_show.p … -au-006075 ser skitsnygg ut å kostar lagomt med stålar.. men känner inte till företaget alls, får se hur ja gör.

Jo då. lite "renare" var den, men den såg ut att vara så långt bakåt. men vi får se. kanske blir att köpa en annan vinge sen & testa tongue

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Så då. var & kapade bort lite från skyddet runt smörjgropen i dag i nya garaget.
Tog ca 20 min för lite mindre än 1 meter så bara ca 20 meter kvar :S måste försöka få tag på gas & skära ner kanten.
Är 20mm plattjärn som sitter runt hela så det är lite små segt att sitta med kapmaskinen även vast det är en med 230 skiva. Bilder från garaget kommer inom kort.

Sålde oxå vingen i dag. får satsa på nya sommar däck och böserblick i stället just nu big_smile

Någon som har en bra idè om hur man får bort järnet runt gropen får gärna säga till.

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
Garaget update!

Har i dag fått en rejäl arbetsbänk, 2 större plåtskåp med hyllor, ett verktygsskåp, en verktygstavla, lådor, papperskorgar, och diverse andra garage prylar som behövs för priset av en smörgås tårta haha big_smile

Gör det själv oxå så det kostar oss strax över 200:- för prylar för kanske 2 - 3000:-

Kalas bra! Tack för det Fagersta hygien!!

Får snart börja fixa lite mer och inreda garaget så då kommer det bilder wink Skit kul!

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
Nya sommardäcken är hämtade big_smile

Vart KUMHO KU 31 215/35/19 så nu blir profilen betydligt mindre wink

Var till däck verkstad i Fagersta i dag och skulle kränga av dessa men deras maskin klarade inte av det yikes Så får vänta tills i morgon och åka till "grannen" som har lite värre maskiner & byta däck där.

Sen SKA en 4 hjulsinställning göras innan elmia i år smile

Ska även lacka om halva bilen innan elmia. Båda bakskärmarna som lär lackas hela vägen upp till taket och fram till huven, överdelen på bakluckan där bromsljuset sitter och sedan bakspoilern då det är lite små skavanker.

Sen i sommar blir det att lacka resterande delar av bilen. Givetvis i samma original färg då den är så ovanlig men då blir lacken i nyskick igen iallafall big_smile

Lite fina bilder på däcken wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-fbed2a3b77a85a692df44d0afdecc25a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-bb58efec46e252e5c26172ac2750e977.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-c6a28c51bf466e19390da186762ee812.jpg

Lär väll gå att sänka liite till om man har smalare däck va? smile

German Engineering
9 083 Inlägg
17 mars 2011
Ojojoj, inte illa med nya däck plus fälgar smile

Vad är det för pajas verkstad, vars maskin inte klarar av att kränga av däck roll
Senast redigerat av CarpeDiem (17 mars 2011)

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
17 mars 2011
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Ojojoj, inte illa med nya däck plus fälgar smile

Vad är det för pajas verkstad, vars maskin inte klarar av att kränga av däck roll

He he ja visst är det de smile fast tyvärr blir det till en början att köra på fjolårets fälgar oxå. men det blir kanske 20" i sommar.

Ja igentligen är det mest en rekondfirma men dom har maskin så dom erbjuder däckbyte + förvaring men dessa var lite för liten profil och stora fälgar för att den skulle orka och han ville inte riskera att skada fälgarna när deras "granne" har en maskin som pressar ner hela däcket och klarar av det smile

Dom har ju lyckats kränga av 22" däck, men då var dom typ 255/40 så det fanns lite mer att ta i så att säga tongue

Sök