Han hjälpte ambulans då tog polisen och hans körkort

Marlboroman
23 juni 2010 · 8 229 Inlägg

Helt jäkla sanslöst. Om snuteländet åtminståne haft tillräckligt innanför pannfläsket att skriva ner till 95 eller nåt då så han fick behålla lappen då, men inte ens det. Hade gladeligen pröjsat böterna han fick om det varit jag som legat i ambulansen.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Germax
23 juni 2010 · 12 086 Inlägg

Mår fan illa

KHRacing
23 juni 2010 ·

Vi vet ju inte om föraren hållr 200 eller 102.. snuten kan ju ha skrivit ner det från 160 till 102 liksom,
men - DET ÄR ÄNDÅ TOKRUTTET

KHRacing
23 juni 2010 ·

bobafett skrev:
man ska lämna fri väg ifall det går....

kan garantera dig att ALLA trafikkorsningar med trafikljus i Sverige har en zon framför ljusen där du kan köra fram några få meter & svänga åt sidan. utan risk för korsande trafik.
men alla vet inte detta & tar det ett 2eget" beslut, säger inte attdu gjorde fel. men eftersom t.o.m en polis var på väg fram te dig så undrar jag lite..

volvoentusiasten
23 juni 2010 · 4 005 Inlägg

Det ska bli riktigt intressant och se vad transportstyrelsen och tingsrätt säger om detta! (för nej det är inte klart än)

CruiZin Hemlös
23 juni 2010 · 321 Inlägg

Detta är ju helt åt helvette.

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!
Slash Saabifierad
23 juni 2010 · 2 026 Inlägg

lillrackarn skrev:

Jimmylainen skrev:
Med tanke på att det var enfiligt, mittenräcke och kanske ingen möjlighet alls att gå åt sidan så gjorde han helt rätt! Hade gjort samma sak.

Men nu vet man det, är det enfiligt så håll hastigheten och släpp inte förbi något utryckningsfordon, körkortet kan ju ryka....

Men det fanns platser att släppa förbi han på, 4st på 1,2km!

Man får inte bryta spärrlinjer om man ska följa din logik wink Sedan hur breda var dessa får man ha i åtanke.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
Nisse_R Maskinförare
23 juni 2010 · 287 Inlägg

Helt jävla sjukt.. börjar fundera vad vi har för översittare som är poliser..

Volvofreak89 Volvo Nörd
23 juni 2010 · 85 Inlägg

En gång kom det en snutbil efter polaren å mig på en 70 väg, å polarn låg kvar i 70 d va wire väg å gick ej å köra till sidan, sen när d blir tvåfiligt sitter ena snuten å ger fingret å den andra skakar på huvudet.

Nä nästa gång en snutbil ligger bakom tänker iaf inte jag flytta mig !!!!!!!!

Volvo bygger traktorer, Saab bygger flygplan. Jaha vad har det med saken att göra ? inte fan ska du väl flyga med bilen eller hur ? Därför e Volvos växellådor bättre än saabs :D
Volvo V90 "R-design" (2018)
DanneJ
23 juni 2010 · 642 Inlägg

Herregud vart är Sverige på väg egentligen, hädanefter så rör jag mig inte ur fläcken om den blinkar blått bakom mig, inte tills Jonny fått sitt körkort tillbaks och en redig ursäkt från ordningsmakten.

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
Daratach
23 juni 2010 · 4 Inlägg

DanneJ skrev:
Herregud vart är Sverige på väg egentligen, hädanefter så rör jag mig inte ur fläcken om den blinkar blått bakom mig, inte tills Jonny fått sitt körkort tillbaks och en redig ursäkt från ordningsmakten.

Håller med dig jag, får blinka och tjuta bäst det vill bakom mig hädanefter.

Vo-lasse
23 juni 2010 · 13 Inlägg

Detta kan bara hända i Sverige!

azid Det som inte dödar gör ont
23 juni 2010 · 2 668 Inlägg

hmm

antingen böter för förhindrande eller för fortkörning..

även fast man läser sånt här så skulle jag endå köra för fort för att underlätta för ett utryckningsfordon.
sen får man ta rättsliga efterspel med ett flin med tanken att man kanske räddade ett liv..


sen vajjerräcke på 70väg? varför? förmynderi så det är äckligt.

2slow
Akka
23 juni 2010 · 1 174 Inlägg

Vet inte rikdigt vad man ska säga, men jag tänker då fan ALDRIG bryta mot lagen om en ambulans kommer efter ha läst detta.

Tänk om man står vid ett rödlysa på ex bergslagsleden, ända möjligheten att ambulansen ska kunna komma förbi är att köra mot rött och åt sidan för att ambulansen ska få channsen att komma vidare. Jag tänker ALDRIG släppa förbi en ambulans igen förs det blir grönt...

azid Det som inte dödar gör ont
23 juni 2010 · 2 668 Inlägg

Akka skrev:
Vet inte rikdigt vad man ska säga, men jag tänker då fan ALDRIG bryta mot lagen om en ambulans kommer efter ha läst detta.

Tänk om man står vid ett rödlysa på ex bergslagsleden, ända möjligheten att ambulansen ska kunna komma förbi är att köra mot rött och åt sidan för att ambulansen ska få channsen att komma vidare. Jag tänker ALDRIG släppa förbi en ambulans igen förs det blir grönt...

om det är du eller ditt barn som ligger i ambulansen då? tänker du samma då.. klart vi ska vänta så inte killen framför får 2500kronor i böter. tänk utanför bubblan

Senast redigerat av azid (23 juni 2010)

2slow
Akka
23 juni 2010 · 1 174 Inlägg

azid skrev:

Akka skrev:
Vet inte rikdigt vad man ska säga, men jag tänker då fan ALDRIG bryta mot lagen om en ambulans kommer efter ha läst detta.

Tänk om man står vid ett rödlysa på ex bergslagsleden, ända möjligheten att ambulansen ska kunna komma förbi är att köra mot rött och åt sidan för att ambulansen ska få channsen att komma vidare. Jag tänker ALDRIG släppa förbi en ambulans igen förs det blir grönt...

om det är du eller ditt barn som ligger i ambulansen då? tänker du samma då.. klart vi ska vänta så inte killen framför får 2500kronor i böter. tänk utanför bubblan

Självklart gick mina tankar i den banan först när jag läste artikeln. Men å andra sidan så kanske det handlar om mitt levebröd, kanske sitter som budbils chaffis å får inte riskera att bli av med mitt kort i ex antal månader (ev ta om) det pga att jag kört mot rött. Och då får jag ingen inkomst och kan inte ge mitt barn något käk , blöjjor osv.

Nu låter jag bitter som fasen, men hela skiten är så sjukt så man blir ganska rädd.

Senast redigerat av Akka (23 juni 2010)

azid Det som inte dödar gör ont
23 juni 2010 · 2 668 Inlägg

Akka skrev:

azid skrev:

Akka skrev:
Vet inte rikdigt vad man ska säga, men jag tänker då fan ALDRIG bryta mot lagen om en ambulans kommer efter ha läst detta.

Tänk om man står vid ett rödlysa på ex bergslagsleden, ända möjligheten att ambulansen ska kunna komma förbi är att köra mot rött och åt sidan för att ambulansen ska få channsen att komma vidare. Jag tänker ALDRIG släppa förbi en ambulans igen förs det blir grönt...

om det är du eller ditt barn som ligger i ambulansen då? tänker du samma då.. klart vi ska vänta så inte killen framför får 2500kronor i böter. tänk utanför bubblan

Självklart gick mina tankar i den banan först när jag läste artikeln. Men å andra sidan så kanske det handlar om mitt levebröd, kanske sitter som budbils chaffis å får inte riskera att bli av med mitt kort i ex antal månader (ev ta om) det pga att jag kört mot rött. Å därav får jag ingen inkomst och få får inte mitt barn något käk och blöjjor osv.

Nu låter jag bitter som fasen, men hela skiten är så sjukt så man blir ganska rädd.

ska man tokdra det så bor vi i sverige där det finns sociala nätverk som hjälper om det går åt helvete som förlorat jobb men då man ligger i en ambulans så handlar det bara om attt komma fram. några tuss i böter betyder inget

sen att det är snett med systemet håller jag med om

2slow
bmx
23 juni 2010 · 7 100 Inlägg

that its!!!nu tänker ja inte hjälpa nå folk i trafiken,blir bara skit ändå........

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Akka
23 juni 2010 · 1 174 Inlägg

azid skrev:

Akka skrev:

azid skrev:

om det är du eller ditt barn som ligger i ambulansen då? tänker du samma då.. klart vi ska vänta så inte killen framför får 2500kronor i böter. tänk utanför bubblan

Självklart gick mina tankar i den banan först när jag läste artikeln. Men å andra sidan så kanske det handlar om mitt levebröd, kanske sitter som budbils chaffis å får inte riskera att bli av med mitt kort i ex antal månader (ev ta om) det pga att jag kört mot rött. Å därav får jag ingen inkomst och få får inte mitt barn något käk och blöjjor osv.

Nu låter jag bitter som fasen, men hela skiten är så sjukt så man blir ganska rädd.

ska man tokdra det så bor vi i sverige där det finns sociala nätverk som hjälper om det går åt helvete som förlorat jobb men då man ligger i en ambulans så handlar det bara om attt komma fram. några tuss i böter betyder inget

sen att det är snett med systemet håller jag med om

Sjävlklart finns det socialamedel till det, men väldigt tråkigt att leva på din skatt för att en snut kanske ska vara bitter? tongue

ä nu har jag dragit detta förlångt (väldigt långsökt hela skiten)

Edvinoo Hetast Just Nu!
23 juni 2010 · 1 355 Inlägg

Jag är så jäkla trött på dagens poliser som bara är ute efter att trycka ned folk och använder brickan som p*nisförlängare... Dom är till för att tjäna och hjälpa inte för att förtrycka och utöva maktmissbruk !

Jag kan fan inte fatta att detta hände asså...Och jag som tänkte plugga till polis, fyfan för att jobba med massa svin !

Inspiration comes standard
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang