Har varit en sväng i garaget idag igen då. Blev först en sväng till Jula med en polare som skulle dit. kikade på kemisk metall o sånt, de har ganska bra utbud. Lotten föll på nån slags loctite putty. Den ska klara kontinuerlig temp på +120grader, samt resistent mot olja, lösningsmedel, etc etc. Som en deg man knådar ihop och klämmer dit. Satte sig fint och var stenhårt efter en kvart, genomhärdat på 15h.
Så nu har jag ingen dammsugare i topplocket, hehe. nån slang som passade i hålet hittade jag en, så det blev en liten bricka o putty då.
Samtidigt passade jag på att slänga in golvmattorna som inte varit i bilen på 6mån efter jag gjorde rent dem.
Drog fast kopplingen till oljekylet ordentligt så det inte droppar något. Satan vad oljefiltret satt fast sen när jag skulle byta det och oljan. höll på säkert över 1h med att få loss filtret.. trångt och jävligt var det med.
När jag monterat av allt runtom filtret släppte det plötslig..

Så på med nytt filter och i med motorolja.
Testade motorn lite idag med. börjar få fason på tomgången nu iaf, återstår att skruva åt bultarna på de inre drivknutarna och lufta bromsar innan det blir någon provkörning. Slog av innan hela garaget var rökfyllt, hehe.
Tyvärr inga bilder idag då jag åkte dit direkt efter jobbet (kameran hemma) och så hade jag hunden med mig som krävde uppmärksamhet.
Återkommer snarast med update och förhoppningsvis foton/film /// Peter