3893
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
838 294 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
Kolla med Roberto på autodelar vad han vet om pumpen, ska nog inte va kattskit iaf. Sen finns ju värre pumpar, men frågan är hur mkt oljetryck/flöde du kommer att behöva.

Ang. hålet i toppen. Okok.. kanske testar med en slangbit till att börja med då och sen en skruv.. men då måste slangen vara ganska kort så att skruven går ner i hålet och tätar slangen mot kanten.
Putteliten, det kommer inte synas ändå.. frågan är bara om man kommer åt att få ner en slangbit.

gängor är det inte på själva hålet ner i toppen. Men det finns ett hål snett ovanför som man skulle kunna fästa en täckbricka i.. men som sagt.. inte helt 100 på att det är gängat.. dessutom max m6 i så fall.

Lånad bild från bildelsbasen på en likadan topp.
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/image.jpg
Där syns hålet tydligt och där finns ett hål snett ovanför som kan vara gängat.. men som sagt hade nog behövts m8 om man skulle ha ett lock som på framsidan av blocket för vevhusventen.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
MattiasDahlqvist skrev:
Fyfan vad fet! Förstår inte hur jag kan ha missat detta! smile

Tackar! Ja fråga inte mig big_smile Men nu får du en notis varje gång det postas inlägg i tråden iaf, hehe

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
Har varit en sväng i garaget idag igen då. Blev först en sväng till Jula med en polare som skulle dit. kikade på kemisk metall o sånt, de har ganska bra utbud. Lotten föll på nån slags loctite putty. Den ska klara kontinuerlig temp på +120grader, samt resistent mot olja, lösningsmedel, etc etc. Som en deg man knådar ihop och klämmer dit. Satte sig fint och var stenhårt efter en kvart, genomhärdat på 15h.

Så nu  har jag ingen dammsugare i topplocket, hehe. nån slang som passade i hålet hittade jag en, så det blev en liten bricka o putty då.

Samtidigt passade jag på att slänga in golvmattorna som inte varit i bilen på 6mån efter jag gjorde rent dem.

Drog fast kopplingen till oljekylet ordentligt så det inte droppar något. Satan vad oljefiltret satt fast sen när jag skulle byta det och oljan. höll på säkert över 1h med att få loss filtret.. trångt och jävligt var det med.
När jag monterat av allt runtom filtret släppte det plötslig.. yikes Så på med nytt filter och i med motorolja.

Testade motorn lite idag med. börjar få fason på tomgången nu iaf, återstår att skruva åt bultarna på de inre drivknutarna och lufta bromsar innan det blir någon provkörning. Slog av innan hela garaget var rökfyllt, hehe.

Tyvärr inga bilder idag då jag åkte dit direkt efter jobbet (kameran hemma) och så hade jag hunden med mig som krävde uppmärksamhet.

Återkommer snarast med update och förhoppningsvis foton/film /// Peter

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
21 maj 2011
Du börjar slarva nu peter!!!!!!!!!! wink

Peder DailyFresh

Dkv
592 Inlägg
21 maj 2011
Ja jäklar ja! smile Fasiken va fint att äntligen ha fått starta upp den! smile
Keep it up! smile

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Då har fälgarna kommit! big_smile Nu ska de blästras/slipas och lackas innan jag slänger på sulorna

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/flgar.jpg

15 Inlägg
23 maj 2011
Finfint! Va blir de för färg på fälgarna? smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Tackar! funderar lite på det.. helsvarta? helvita? svart centrum o silver bana? helsilver?

Vad tycker ni?

15 Inlägg
23 maj 2011
fan va svårt, har funderat i nån timme nu och jag har ingen aning vad jag tycker :p När kan man få se denna på träffar tror du? smile

211 Inlägg
23 maj 2011
tycker du ska lacka dem svarta med polerad fälg-bana smile

"Wheelgap is like a vagina. The more fingers you get in, the worse it is."

Hillbilly Heaven
17 Inlägg
23 maj 2011
Bilens färg i centrum och svart kant kanske?

Skrap
2 098 Inlägg
23 maj 2011
Det var fasen vad detta projekt "ballade" ur big_smile sjukt snygg, älskar din bil peter

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Tror det blir svart centrum och silver fälgbana. Blir för svårt att få det riktigt snyggt med polerat tror jag.. iaf utan typ en elmotor att rotera fälgen med.

Eller fan.. kanske rentav silver rakt av?!

Tack Jofoon!

Bilen SKA till bugrun, sen kommer jag väl kanske till burger king järnbrott o så.

1 200 Inlägg
23 maj 2011
Peter_Eriksson skrev:
Tror det blir svart centrum och silver fälgbana. Blir för svårt att få det riktigt snyggt med polerat tror jag.. iaf utan typ en elmotor att rotera fälgen med.

Eller fan.. kanske rentav silver rakt av?!

Tack Jofoon!

Bilen SKA till bugrun, sen kommer jag väl kanske till burger king järnbrott o så.

Vad ska du med en elmotor till när du har bilen? Palla upp fram, i med tvåan på tomgången och fram med slipgrejorna big_smile

2 373 Inlägg
23 maj 2011
Peter_Eriksson skrev:
Då har fälgarna kommit! big_smile Nu ska de blästras/slipas och lackas innan jag slänger på sulorna

http://i737.photobucket.com/albums/xx17 … /flgar.jpg

Vilka feta fälgar!!! Kanon Peter!!

Häls. Hervas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Vad ska du med en elmotor till när du har bilen? Palla upp fram, i med tvåan på tomgången och fram med slipgrejorna big_smile

Haha ja det är ju också en variant tongue

Tackar Hervas!

Putteliten, absolut. Vinterfälgarna är ju vita. Men det blir nog silver rakt av tror jag. Tänkte göra det lite snabbt nu, besiktning på fredag.. o göra det ordentligt en annan gång.

1 200 Inlägg
23 maj 2011
Är allvarlig alltså, funkar grymt bra att göra så faktiskt! smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Är allvarlig alltså, funkar grymt bra att göra så faktiskt! smile

Jag tror dig!

9 142 Inlägg
23 maj 2011
Peter_Eriksson skrev:
Stackarn skrev:

Haha ja det är ju också en variant tongue

Tackar Hervas!

Putteliten, absolut. Vinterfälgarna är ju vita. Men det blir nog silver rakt av tror jag. Tänkte göra det lite snabbt nu, besiktning på fredag.. o göra det ordentligt en annan gång.

Det är ju vinter om ett halvår igen, du måste ju ha nåt att göra då också tongue

Sök