2680
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
838 257 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
2 373 Inlägg
25 maj 2011
Peter_Eriksson skrev:
Hervas skrev:
Låter bra det smile Du tänker väl köra med endast 98 oktan?

Det eller v-power blir det för min del, kanske tom lyxar till det med oktanhöjare nån gång då o då smile

Låter bra det smile Hur många hästar har du i maskinen tror du?

Häls. Hervas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
25 maj 2011
Trådstartare
Hervas skrev:

jadu, ingen aning faktiskt.. genom att byta till 2L brukar man hamna nånstans 150hk, nu har jag vassare kam ändå, planad topp, extraktor, 2" avgas, insprut från volvo turbo, etc..

Men vågar ändå inte säga mer än 150+ tänkte bänka den på bugrun, även om det är glädjesiffror så ger det iaf en fingervisning om man gjort nåt rätt smile

hbxservice.com
1 471 Inlägg
25 maj 2011
Peter_Eriksson skrev:
Hervas skrev:

jadu, ingen aning faktiskt.. genom att byta till 2L brukar man hamna nånstans 150hk, nu har jag vassare kam ändå, planad topp, extraktor, 2" avgas, insprut från volvo turbo, etc..

Men vågar ändå inte säga mer än 150+ tänkte bänka den på bugrun, även om det är glädjesiffror så ger det iaf en fingervisning om man gjort nåt rätt smile

tänkte jag skulle få min bänkad där med ! smile

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

Dkv
592 Inlägg
26 maj 2011
Fan va trevligt det ser ut! smile Good work!

En del tror på gud, jag tror att jag ska ta en öl till....

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
saablover_1 skrev:
tänkte jag skulle få min bänkad där med ! smile

Okok, som sagt iaf en fingervisning smile

Tommy F skrev:
Fan va trevligt det ser ut! smile Good work!

Tackar Tommy!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
Nu har jag fixat de sista grejerna inför besiktningen imorn. Hoppas jag tongue

Blev tvungen att köpa en ratt.. lite surt när den jag hade var ganska fin.. men den hade helt fel nav med 9 bultar och passade således inte alls på nya navet som jag är tvungen att ha för att få en fungerande tuta.

Sen drog jag en slang från vevhusventen till luftburken... får se om jag behåller det sen.. hehe..

Lyckades även justera växellänkaget så jag får i alla växlar lätt.. innan fick jag knappt i ettan o tvåan, vilket kan vara bra, haha..

så önska mig lycka till imorn nu, 14:40 är det som gäller på SBP.

9 142 Inlägg
26 maj 2011
Härligt! Lycka till då! Måste ta tag i det där till min Audi också fick ja papper om igår.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
Putteliten skrev:
Härligt! Lycka till då! Måste ta tag i det där till min Audi också fick ja papper om igår.

Tackar tackar. Okej, nån ny leksak? Får ta o kika på den om den finns online här?

9 142 Inlägg
26 maj 2011
Peter_Eriksson skrev:
Putteliten skrev:

Tackar tackar. Okej, nån ny leksak? Får ta o kika på den om den finns online här?

Nej då, det är cabben. Den har du ju kikat på förut har jag sett.
http://www.garaget.org/?car=167864

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=174281

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
Putteliten skrev:

Aha det var den, den har jag kollat och röstat på wink Den ser fin ut tycker jag, cab är ju inte fel om det är bra väder smile Jag nöjer mig med taklucka

9 142 Inlägg
26 maj 2011
Peter_Eriksson skrev:
Putteliten skrev:

Aha det var den, den har jag kollat och röstat på wink Den ser fin ut tycker jag, cab är ju inte fel om det är bra väder smile Jag nöjer mig med taklucka

Tackar! smile Jovars det är det bästa som finns att glida i när det är soligt! Taklucka funkar ju det med faktiskt, men det är inte samma känsla som att köra helt utan tak.

1 200 Inlägg
hbxservice.com
1 471 Inlägg
26 maj 2011
du vill inte sälja bakvingen ? wink

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Sugen på att sälja ratten? wink

Vilken av dem? Det dumma med den nya, som är väldigt skön.. är att det står drifting på den.. haha, på en fwd.. Den gamla är 320mm tror jag, men 9bultat nav.. så för att få på den på ett nytt nav behövs adapter eller så får man ha tutan på instrumentpanelen.

Saablover skrev:
du vill inte sälja bakvingen ?

Originalet ska säljas så fort jag fått till en egen bra. Den jag tillverkade var jag inte nöjd med.. vill du ha den så får du den billigt, hehe.. Blir en annan sen, bilder kommer på det givetvis smile

Putteliten skrev:
Tackar! smile Jovars det är det bästa som finns att glida i när det är soligt! Taklucka funkar ju det med faktiskt, men det är inte samma känsla som att köra helt utan tak.

Nä, klart det inte är samma sak, men en golf cab skulle jag inte vilja ha.. tycker de är ganska fula smile

hbxservice.com
1 471 Inlägg
26 maj 2011
Peter_Eriksson skrev:
Stackarn skrev:
Sugen på att sälja ratten? wink

Vilken av dem? Det dumma med den nya, som är väldigt skön.. är att det står drifting på den.. haha, på en fwd.. Den gamla är 320mm tror jag, men 9bultat nav.. så för att få på den på ett nytt nav behövs adapter eller så får man ha tutan på instrumentpanelen.

Saablover skrev:
du vill inte sälja bakvingen ?

Originalet ska säljas så fort jag fått till en egen bra. Den jag tillverkade var jag inte nöjd med.. vill du ha den så får du den billigt, hehe.. Blir en annan sen, bilder kommer på det givetvis smile

Putteliten skrev:

Nä, klart det inte är samma sak, men en golf cab skulle jag inte vilja ha.. tycker de är ganska fula smile

ja orginalet är jag riktigt intresserad av ! smile pma om om pris wink

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
saablover_1 skrev:
ja orginalet är jag riktigt intresserad av ! smile pma om om pris wink

Hör av mig så fort det blir aktuellt! Påminn mig om du ser några bilder på den nya smile

9 142 Inlägg
26 maj 2011
Helt orginal är dom inte sådär jättesnygga, men som bilden nedan eller skönt tyskstukad så är dom riktigt coola. Synd bara på den där dumma bågen över, sen har ju Golf Cab över lag fått lite tjejstämpel också.

https://www1.garaget.org/archive/77/76840/77225/77225-1356675.jpg

hbxservice.com
1 471 Inlägg
26 maj 2011
Putteliten skrev:
Helt orginal är dom inte sådär jättesnygga, men som bilden nedan eller skönt tyskstukad så är dom riktigt coola. Synd bara på den där dumma bågen över, sen har ju Golf Cab över lag fått lite tjejstämpel också.

http://www1.garaget.org/archive/77/7684 … 356675.jpg

tjejstämpel kan jag ju inte påstå att någon golf har wink

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
26 maj 2011
Trådstartare
Hehe, jo med riktiga kofångare istället för det där karmann-kitet så ser de väl ok ut. Bågen är asful, men den sitter inte på alla golf-cabbar.

9 142 Inlägg
26 maj 2011
Peter_Eriksson skrev:
Hehe, jo med riktiga kofångare istället för det där karmann-kitet så ser de väl ok ut. Bågen är asful, men den sitter inte på alla golf-cabbar.

Vad är det du säger? Aldrig sett en Golf Cab utan den bågen, finns det sådana här i Sverige som inte är hemmabyggen?

Sök