Detta ser bra ut.

Efter att jag hade blästrat mitt block så gjorde jag rent kanalerna och skrymslen med
flaskborstar, trasor, tryckluft och bromsrengöring på sprayburk.
Sprayade så mycket så skiten kunde rinna ut.

Hehe, nej. Den är riktigt vass den kammen.
Beror som sagt på vad man är ute efter för sorts effekt.
Läste nyligen på hur man justerar in kamaxeln optimalt med justerbart kamdrev.
Men för att göra det så krävs det att man har en indikatorklocka till hands och ett mätverktyg
att skruva ner i 1ans tändstiftshål.
Hittade en heldel info om det på google.
Längst ner här står lite generellt om det.
http://folkraceshop.se/_prislista/Samma … maxlar.pdfNu har jag tänkt köra min till trimnings firman CP-Servcie för att justera downpipen litegrann.
Ev. nästa år så då får dom plocka fram indikatorklockan i samma veva.

Man får nog räkna med att höjja tomgången när man har en vassare kam.
Såg att du hade gjort ett inlägg på min hobby bil.. Trevligt när folk skriver.

Det är ett 5-1 rör med den största kollektorn som får plats. Den går vidare ut till 3tum.
Sen har jag plockat bort gnistsläckaren under bilen och sista ljuddämparen tog jag tigersågen och skar upp. Tömde innehållet och svetsade igen.

Törs inte svara exakt på ventilstyrningarna.
Har sett att vissa slipar bort mkt av styrningarna när de portar topparna.
Pressar du ur styrningarna så måste du slipa in ventilerna på nytt.
Det kan ju hända att det finns racing styrningar till Urquattron med 10V motorn.
Sitter lika styrningar idom motorena som i din Golf och min Audi GT.
Kan vara värt att ta en kik på 034 motorsport hemsida.
När jag satte ihop min bottendel så brydde jag mig inte i att slipa in kolvringarna.
Det är så fina maskiner idag som gör delarna med hög precision.
Erland Cox och Sölve Ståhl är kända namn.
Brukar besöka deras hemsidor ibland. Var inne ett tag på att köpa en diesel oljepump med högre kapacitet av Ståhl.
Men då jag hade vevaxeln inne på slipning och oljepumpen för glasblästning så hoppade jag över det.
Då det är 4fingers grepp på diesel pumpen så är är det inte bult-on mot medbringaren på min vevaxel.
Själv tycker jag inte att du ska i med varken en Turbo eller kompressor.
Golfens karaktär försvinner då tycker jag.
Alt.3 låter mest spännande tycker jag.
Med ett annat sprut så vinner du flera 10tals hkr relativt enkelt skulle jag tro.
Det du kommer att missa då är K-Jetens rappa gasrespons.
Här har du ett gäng i Tyskland som har labbat lite grann.
http://www.boost4fun.de/?site=50