Ska väl göra en liten uppdatering då.
Har inte hänt så väldans mkt den senaste tiden, varit mkt med annat och inte fått tillbaka mina kolvar o stakar ÄN, vilket är lite irriterande.. men men..
Fick en klocka som jag har tänkt stoppa in istället för original varvräknare då det skulle se fånigt ut med dubbla varvräknare. Insett att jag då även måste flytta tankmätaren och ta bort original vattentemp eller ekonomimätaren.. enkelt val, ekonomimätaren har inget större syfte i denna bilen, hehe
Bild på klockan som jag fick gratis av Stackarn (Tack för den!)
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0546.jpg]()
Sen har jag även slipat in och monterat ventilerna, ja alla utom en då jag givetvis lyckades göra sönder en ventiltätning (får en ny imorn).
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0549.jpg]()
Skaffade en rörbit och skarvmuff för att kunna ta bort den första ljuddämparen om jag känner för det
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0550.jpg]()
Jag hittade ju en ventilkåpa från mkIII som jag har blästrat. Insåg att jag inte skulle orka polera den också, även om det vore fräckt.. så den fick bli lite ferrariröd

![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0547.jpg]()
Det jag också ska göra med den är att fixa ett fäste för gaswiren, lite tjockare bockad aluminium som fästs med de två högra kåpbultarna.
Annars har det väl som sagt inte hänt så mkt.. skickat tillbaka den satans kamaxeln till tyskbögen iaf.. väntar på att få min refund så jag kan beställa en ny kamaxel. Denna gången blir det från ebay-butik och inte privat säljare. Schrick 288 kommer det med största sannolikhet att bli.
Klurar även fortfarande på hur jag ska göra med bilen framöver, bränslesystem osv.. fick två st solex 40 dubbelförgasare för en väldigt liten slant.. men gissar att de är i underkant för detta motorbygge.. kanske snyggar till dem och säljer vidare.. vem vet.. eller så går det att byta in dem och få 2st 45:or billigare.
Tror nog att det blir förgasare av nåt slag iaf.. weber/dellorto eller mc-förgasare.
Nu kan jag även avslöja att jag funderar lite kring överladdning.. fick tag i en g60-topp billigt. Men sen gäller det att välja mellan turbo och kompressor.. finns för- och nackdelar med båda givetvis.. men som sagt.. jag har inte ens bestämt om jag ska göra det eller inte under vintern.. vi får se helt enkelt.
över och ut /// Peter