2567
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
838 158 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
Tackar tackar! Mkt kul att höra smile Synd på golfen, kanske dags att skaffa en ny nu då, hehe

Ja tråden börjar bli skapligt lång nu.. har skrivit den under ca 1 års tid och det drar snabbt iväg smile Jag försöker att lägga upp många bilder, men måste skaffa en egen bra kamera då min bror har den som duger mestadels av tiden. Iphonen gör inget vidare jobb på den fronten..

Energi finns det gott om, man kan väl säga att det enda som hindrar mig att fortskrida med projektet helt och hållet handlar om ekonomi och brist på tillgång till mer verktyg (samt lyft).

/// Peter

Kolhasse skrev:
Mycket käsvärd tråd, och låång. Fastnade redan igår kväll. Har ju haft GTI själv en gång '82:a 1600. Mycket fin och snabb bil. Tyvärr stulen för 11 år sedan och säkerligen slaktad. RIP. Golf är kult.

Även om jag kanske inte gillar skärmbreddningen så gör du ett jäkla jobb med bilen och verkar ha mycket energi trots bakslag med maskinen.
Kör på så blir det bra.
Tummarna sträckes...

Detta ska följas!!
cool

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
Det blev faktiskt lite gjort idag med, fast jag inte var i garaget så länge.

Först och främst blev det en tur till biltema för att lämna tillbaka bränslepumpen som gav upp efter en kvart.. köpte lite andra grejer tex en uppsättning gängtappar, stålborstar, etc. Kamrem skippade då jag inte litar på biltemas kvalitet på den fronten, dessutom säljer de bara kit med remspännare, min är bra då den bara gått 3v.

Fixade lite andra smågrejer på motorn, lackade fördelarlocket och handtaget till oljestickan svart, matchar bättre. Tog även bort min gamla avskärmning för luftfiltret då tanken är att köra med förgasare. Rev lite med elen också, men det ska jag ta tag i så fort jag fixat ny hållare för stereo samt mätarhållare som passar i stereohålet.

En liten bild på hur motorn ser ut i dagsläget, snart komplett big_smile
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0582.jpg

Skrap
2 098 Inlägg
24 augusti 2011
Läckert som bara den Peter !!!! smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)

9 142 Inlägg
24 augusti 2011
Riktigt snyggt! Bara vänta på insuget å kasta på förknasarna nu då, sen vill vi höra på skönsong från 4 trumpetare!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
JofooN skrev:
Läckert som bara den Peter !!!! smile

Tackar tackar!

Putteliten skrev:
Riktigt snyggt! Bara vänta på insuget å kasta på förknasarna nu då, sen vill vi höra på skönsong från 4 trumpetare!

Haha, du får utmärkelsen "skön kommentator" Men ja, det ska bli spännande big_smile

Jag ska byta ut alla muttrar som går till kupolmuttrar också.. köpte mig ett stabilt blandat sortiment med muttrar, bultar, brickor etc på skruvcenter idag smile

9 142 Inlägg
24 augusti 2011
Kan lova att jag blir jävligt sugen på att penselrenovera och putsa på motorn i Audin när man får se såna här trådar. Har ju helt jävla felbyggt garage för att kunna ha bilen hemma på vintern och fixa med sånt sad På sommarn så ska man ju åka med den.
Senast redigerat av Putteliten (24 augusti 2011)

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
Putteliten skrev:
Kan lova att jag blir jävligt sugen på att penselrenovera och putsa på motorn i Audin när man får se såna här trådar. Har ju helt jävla felbyggt garage för att kunna ha bilen hemma på vintern och fixa med sånt sad På sommarn så ska man ju åka med den.

Äääh, klart du ska piffa till motorn, även om det inte gör något för effekten så är det lite roligare när det ser fint ut. Nu har jag ju lite lättare att göra det då motorn står vid sidan av bilen. Dock har jag inte heller någon imponerande temperatur vintertid. Men jag ska fixa lite med isoleringen o så, samt sätta in en termostatstyrd fläkt eller liknande så att man åtminstone kan hålla minst +5grader.

Vill också åka... sad

9 142 Inlägg
24 augusti 2011
Peter_Eriksson skrev:
Putteliten skrev:

Äääh, klart du ska piffa till motorn, även om det inte gör något för effekten så är det lite roligare när det ser fint ut. Nu har jag ju lite lättare att göra det då motorn står vid sidan av bilen. Dock har jag inte heller någon imponerande temperatur vintertid. Men jag ska fixa lite med isoleringen o så, samt sätta in en termostatstyrd fläkt eller liknande så att man åtminstone kan hålla minst +5grader.

Vill också åka... sad

Inget fel på temperaturen har välisolerat och 3-fas värmefläkt, så man kan gå i kallingar efter 20 min. Vill ju gärna ha bruksbilen i garaget på vintern. Har plats för 2 bilar, men med porten mitt på gaveln och en marginal på 5cm per sida när man kör in bilen så funkar det inte. sad

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
Lägg upp ett foto i vinter då du står och kör vinkelslipen i bara kallingar och solbrillor då! Vore fränt, haha

Näe men det är jobbigt när det är trångt i garaget. Vi ska på husvisning imorn och det ska ha två garage. Ett räcker ju om det går att få in bilen i men hoppas det andra är lite större smile

9 142 Inlägg
24 augusti 2011
Peter_Eriksson skrev:
Lägg upp ett foto i vinter då du står och kör vinkelslipen i bara kallingar och solbrillor då! Vore fränt, haha

Näe men det är jobbigt när det är trångt i garaget. Vi ska på husvisning imorn och det ska ha två garage. Ett räcker ju om det går att få in bilen i men hoppas det andra är lite större smile

Hahaha lol Det skulle du vilja se va? tongue
Jovars ingen höjdare, hade porten suttit bättre till eller varit lite bredare hade man ju kunna ha Audin på dessa å flytta runt bilen hur som när man ska meka. Sen att brukisen kan stå samtidigt gör ju absolut inget, för sen är det ju bara ställa tillbaka Audin i hörnet igen å in med brukisen.

Nice, gött med eget garage å pyssla i sen då? Hoppas huset är något att ha med, inte bara bilen som ska bo flott! wink
http://biltema.se/ProductImages/15/medium/15-839_m.jpg

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
haha, njae inte just så kanske tongue Men roliga bilder är det alltför få av i projekttrådarna tycker jag smile Man kanske skulle ta o filma ihop en miniserie tramserier i garaget, hehe

Jupp, huset såg fint ut på bilderna, lite i minsta laget kanske.. men än så länge är det bara jag, sambon o hunden som ska bo där smile Inuti såg det fräscht ut iaf. På utsidan behövdes visst läggas på de nya tegelpannorna och inom en viss framtid dräneras om, det var väl de största grejerna man inte ser fram emot. Annars var det fint. Återstår dock att se hur det ser ut i verkligheten, hehe

186 Inlägg
24 augusti 2011
Sådärja! Nu har jag läst igenom hela tråden jag med! Ser riktigt kul ut det du håller på med och kul att du sticker ut med breddarna! Säg till om du är i Sthlm så kan vi styra upp en fotosession!

1 200 Inlägg
24 augusti 2011
Men herregud! Den motorn såg så smaskig ut, att man nästan vill ta sig en tugga. Kan du inte skänka den till mig istället? big_smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
25 augusti 2011
Trådstartare
Roennis skrev:
Sådärja! Nu har jag läst igenom hela tråden jag med! Ser riktigt kul ut det du håller på med och kul att du sticker ut med breddarna! Säg till om du är i Sthlm så kan vi styra upp en fotosession!

Okej, då har du fått sitta en stund big_smile Tack ska du ha! Ska absolut säga till om jag är i krokarna, vilket inte är helt omöjligt då jag har större delen av min släkt därikring smile

Stackarn skrev:
Men herregud! Den motorn såg så smaskig ut, att man nästan vill ta sig en tugga. Kan du inte skänka den till mig istället? big_smile

Haha, rolig kommentar Stackarn smile Men jag är ganska nöjd själv också.. tror dock jag behåller den för mig själv big_smile Men nu har jag ju satt ribban, bara att sätta igång själv, hehe

Polo TD skrev:
Bra jobbat Peter.
Motorn ser kanon ut.

thomas

Tack ska du ha Thomas! Såg att du fick ordning på din med lacken också, såg tjusigt ut! Tror det får bli en omlackering för mig i framtiden också ändå! smile

1 200 Inlägg
25 augusti 2011
Peter_Eriksson skrev:
Haha, rolig kommentar Stackarn smile Men jag är ganska nöjd själv också.. tror dock jag behåller den för mig själv big_smile Men nu har jag ju satt ribban, bara att sätta igång själv, hehe

Har ett underrede att skrapa innan, och asfaltsmattor, och lacka under, och på med underredsmassa, och lacka bilen, och i med rutor. Men sen så! big_smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Peter_Eriksson skrev:

Har ett underrede att skrapa innan, och asfaltsmattor, och lacka under, och på med underredsmassa, och lacka bilen, och i med rutor. Men sen så! big_smile

Hehehe, ja det finns alltid massor att göra smile Jag har bara börjat i andra änden, då prestanda är det som väger tyngst för mig. Men jag hade helt klart inte tackat nej till en fräschare lack och ett fläckfritt underrede heller.

1 200 Inlägg
26 augusti 2011
Peter_Eriksson skrev:
Hehehe, ja det finns alltid massor att göra smile Jag har bara börjat i andra änden, då prestanda är det som väger tyngst för mig. Men jag hade helt klart inte tackat nej till en fräschare lack och ett fläckfritt underrede heller.

Du kan ju alltid få komma hit och träna på underredet på min bil om du vill ^^

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
26 augusti 2011
Trådstartare
Stackarn skrev:
Du kan ju alltid få komma hit och träna på underredet på min bil om du vill ^^

Hahaha, njaaaae.. tror jag avstår faktiskt tongue Fick nog av mina hjulhus som skrapades.. Dock måste man väl ta underredet förr eller senare.

Så, nu är iaf kamaxeln och förgasarinsuget på väg. Ska sälja ett slutsteg o två basar idag så man får igen en del av det man lagt på det, ganska gött när det är så.. vilket inte är alltför ofta haha

2 373 Inlägg
26 augusti 2011
Kanonbra jobbat Peter som vanligt!! Tack för senast det var väldigt trevligt att träffas och tjöta lite smile

Häls. Hervas

Sök