Ska bli kul att se om mitt extratorrör håller sig från sprickor och dyligt med.
Det blir väldigt varmt från motorn.

Okey, så du nollar tändningen mot 1an på svänghjulet och sedan ställer förtändningen i ECU:n?
Ja, det går att spåra ut helt totalt om man vill det.
Men nog tycker jag du ska hålla dig till sughästar. Det har sin charm.

200hk borde inte vara omöjligt att få ut.
Det fanns en Golf 2a här på byn för en massa årsedan som Forsbergs hade byggt en motor till.
Den gick som ett skott. Rackarns vad den sköt iväg.
Vad de hade gjort på den motorn visste dock inte ägaren.
Ja, Catcams gör fina grejjer som man kan lita på. Ventilsallad är det sista man vill ha.

TDC verktyget hittar du här:
Det är en ganska simpel princip som man skruvar ner i tändstifthålet.
Kolven påverkar den fjäderbelastade pinnen som har en gradering på sig.
http://www.etoolcart.com/topdeadcenteri … a7880.aspxEn sak jag tänkt på när jag läst denna tråd är om du äger eller har läst trimningshandboken för Golfar.?
Det står enl. mig en heldel intressanta och lärorika fakta iden. allt från optimering till inställning av just kamaxlar, vad tävlings golfar körde med för grejjor osv. Dessa böcker är svåra att få tag i. Men ibland kan man komma åt ett fynd.

Jag tog en bild på min bok så du kan se hur den ser ut.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/5/4053/4053-327e7c07788d2bcfc180f64653a4d2e8.jpg]()