Halloj!
Varit en sväng i garaget idag och fått lite grann gjort iaf.. blev lite dötid då jag väntade på att motorlyft skulle anlända, men passade på att ta lite bilder på saker som jag inte fotograferat innan eller bara haft dåliga bilder på.. så det blir lite av en bildorgie idag

Börjar med att jag städat i garaget, så nu är det LITE ordning och reda iaf
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_1996.jpg]()
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_1995.jpg]()
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_2007.jpg]()
Massa lådor med grejer och diverse skruvar, kablar etc
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_2008.jpg]()
Bra att ha-låda med insex, muttrar och brickor i olika storlek
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_2009.jpg]()
Två uppsättningar däck +reservhjul (undrar vilka som är till golfen ^^)
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_2004.jpg]()
Börjar som sagt bli klar inne i kontoret, mkt skit på golvet..
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_1997.jpg]()
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_2001.jpg]()
Några extramätare som är bra att ha, AFR, oljetemp, oljetryck
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_1999.jpg]()
Ms boxen har fått sin plats i handskfacket, relä- och säkringshållare under
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_2000.jpg]()
Täckplåt för relä- och säkringshållaren
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_2002.jpg]()
Bak återstår en del jobb, golvplåt ska svetsas etc
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_1998.jpg]()
Ett par bättre bilder på motorn som skall ner då
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_1994.jpg]()
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_2003.jpg]()
Gillar kamdrevet

![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_2013.jpg]()
Bränslepump 044 och sytec högflödesfilter ska sitta bak under bilen
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_2014.jpg]()
Där står den med ruggigt fula fälgar och ser lite ledsen ut
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_1993.jpg]()
Men det blir det snart ändring på
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_2015.jpg]()
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_2018.jpg]()
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_2020.jpg]()
Det är ganska mekigt att få ner motorn, man får lossa växellåda, ta ur kylaren o sånt, sen krångla ner den och para ihop med lådan, inte det lättaste
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_2021.jpg]()
Klockan var helt plötsligt 22 och jag började känna mig seg, så det var dags att bege sig hemåt. Imorn ska jag kruxa till det sista och dra i bultarna till motorfästena så att allt sitter ordentligt. Sen är det bara att koppla in den sista elen och börja fila på insugets utformning då.
Sen har jag en liten fundering kring det här med härvan, kontaktdon och hallgivare..
Kontakten på härvan jag köpte passar inte original hallgivare i fördelaren, så jag kan väl använda hallgivaren som sitter original och ta kontakt från den..?
Vilken kabel är vilken??
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_2011.jpg]()
Här är kontaktdonet på härvan, 1, 2, 3
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_2012.jpg]()
1, 2, 3 på den är ju lätt att se, men vilka motsvarar det på originalet..? hmm..
![http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_2010.jpg]()