1857
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
837 645 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
28 februari 2012
Trådstartare
Jaså? Det billigaste jag hittar ligger på £120 +frakt.. visserligen nytt och inkl packningar, men ändå inte jättebilligt.. sist kom jag över ett för 500:- inkl frakt.. hade nog lite tur då iofs.

Stackarn skrev:
Fanns insug till schyssta priser på ebay.de sist jag kikade!

1 200 Inlägg
28 februari 2012
Hittade ett till just weber för 650 spänn för nån vecka sedan, ska hålla utkik!

110 Inlägg
29 februari 2012
Peter_Eriksson skrev:
Tog ett tag va? Man får tacka, lite slit har det blivit. Just nu är det lite trögt.. insåg att jag måste ha tag på ett weberinsug och sen är det ändå lite moddande för att få dit spjällhusen. Köpte nyligen en golf III vr6 som bruksbil och den har tagit lite tid och intresse också, den är i jäkligt bra skick, men det är ju alltid lite småpyssel när man skaffar en ny bil smile

Så om du eller någon annan har eller känner till ett weberinsug för vw 8v counterflow så är det bara att hojta till smile

Tack igen /// Peter

pizza_gnun skrev:
suttit och sträckläst din tråd nu och jag kan bara säga att det är ett väldigt grymt bygge:P keep up the good work:)

jo det tog sin lilla stund tongue jo det blir mycket jobb med det, vet tyvärr ingen som har sånna saker till golf, har bara lite gti saker själv på hyllorna! okej men det är ju trevligt med ny bil:)

mvh peter (det heter jag också tongue )

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
29 februari 2012
Trådstartare
pizza_gnun skrev:
jo det tog sin lilla stund tongue jo det blir mycket jobb med det, vet tyvärr ingen som har sånna saker till golf, har bara lite gti saker själv på hyllorna! okej men det är ju trevligt med ny bil:)

mvh peter (det heter jag också tongue )

Förstår det smile

Näe, det verkar torka på webergrejer just nu.. det finns nya insug på ebay, men har ingen lust att betala för ett nytt när jag klarar mig lika bra på ett begagnat i dugligt skick.

1 702 Inlägg
29 februari 2012
Snart är det väl dags för bugrun eller nån annan vw träff. Där finns det säkert det du behöver. Men du kanske vill ha det nu igår helst..

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

Trucker
1 220 Inlägg
29 februari 2012
inte för ja vet hur insuget ser ut men hittade de här: http://www.tradera.com/insugningsror-we … _150035300

Vissa är bara bättre än andra!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
Skruvar till det skrev:
Snart är det väl dags för bugrun eller nån annan vw träff. Där finns det säkert det du behöver. Men du kanske vill ha det nu igår helst..

Jo.. det kan ju vara en fördel om jag har den klar så jag kan köra på banan i mantorp.. hehe.. så jag får allt kika om jag inte kan hitta ett snart.. Hur går det själv, ska du dit veckan efter till gatebil eller?

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
inte för ja vet hur insuget ser ut men hittade de här: http://www.tradera.com/insugningsror-we … _150035300

Det är ett weberinsug, men tyvärr inte till min motor.. så det gick inte.. det viktiga är egentligen att det stämmer mot toppen, mot spjällhusen får jag nog ändå modda lite. Tack ändå för att du tog dig tid att kolla smile

Trucker
1 220 Inlägg
1 mars 2012
hur ska de se ut? så ja vet när ja letar

Vissa är bara bättre än andra!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
Ska se ut så här smile Det är det jag hade fast sålde (dumt nog!).

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0600.jpg

1 702 Inlägg
1 mars 2012
Gatebil hade nog varit riktigt kul men som alltid så sätter väl ekonomin stopp. Ska ta mig till elmia och emmaboda. Om jag får ordning på motorn så kanske man hinner köra nåt iår också, planerad lack av karossen är april och det måste jag hinna iår.

Tommy Out.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
1 mars 2012
Trådstartare
Ja, Gatebil hade varit skoj som fan.. Jag vet inte hur jag ska göra.. bugrun är veckan innan och det blir lite väl att åka dit två helger i rad.. bugrun är ju bara vw så det är kul, samtidigt som på gatebil kan det finnas mkt annat häftigt att se.. Elmia har jag aldrig varit på och ska inte dit i år heller.

Lackar du min golf också då? big_smile

193 Inlägg
2 mars 2012
släng på ett par andra så länge o håll utkik så länge vill se denna så till sommarn! yikes

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
2 mars 2012
Trådstartare
Putteee skrev:
släng på ett par andra så länge o håll utkik så länge vill se denna så till sommarn! yikes

Ett par andra vadå? Måste ha ett insug och det är bara det som passar, k-jetronicen har jag inte kvar o hade inte velat köra med det ändå.. tongue Men jag intalar mig att det bara är början av mars och att jag kommer att hinna yikes

1 702 Inlägg
2 mars 2012
Jag är inte så duktig på att lacka har bara grundat insidan på min bil.
Resten görs av crille han är bra på att lacka.

Jag kan fråga han om han vill lacka din bil om du vill.

Tommy Out.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
2 mars 2012
Trådstartare
Skruvar till det skrev:
Jag är inte så duktig på att lacka har bara grundat insidan på min bil.
Resten görs av crille han är bra på att lacka.

Jag kan fråga han om han vill lacka din bil om du vill.

Okok, där ser man smile Well, det finns knappast utrymme för det i min ekonomi nu ändå.. Har en del motorgrejer som måste fixas, fälgarna måste snyggas till också.. sen har man ju lite smågrejer att pyssla med till vr6:an också smile Men i framtiden kan det bli aktuellt!

193 Inlägg
3 mars 2012
Peter_Eriksson skrev:
Putteee skrev:

Ett par andra vadå? Måste ha ett insug och det är bara det som passar, k-jetronicen har jag inte kvar o hade inte velat köra med det ändå.. tongue Men jag intalar mig att det bara är början av mars och att jag kommer att hinna yikes

Okej då förstår jag big_smile .. men fortsätt med ditt fina arbete tummen upp! smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
3 mars 2012
Trådstartare
Putteee skrev:
Okej då förstår jag big_smile .. men fortsätt med ditt fina arbete tummen upp! smile

Tackar! Jodå, jag kämpar på. Skickade ett mail till Tommy på rallydelar och han skrev att jag skulle ringa, så han kanske har något på lur smile I värsta fall får jag punga ut 120-150£ på ett insug på ebay, även om det inte är önskvärt, haha

110 Inlägg
21 mars 2012
hur går det guffen? smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
21 mars 2012
Trådstartare
pizza_gnun skrev:
hur går det guffen? smile

Inte hänt ett piss sen jag skrev sist.. sad Har inte fått tag i ett weberinsug ännu, men jag ska köpa ett nu så fort lönen trillar in. Får väl stå ut med att betala lite mer för det än tänkt.. börjar kännas småstressigt nu när vädret är fint! tongue Men så fort jag har insuget så kan det rulla vidare i projektet..

Lämnade in mina bredddade plåtisar på blästring idag, tänkte snygga till dem lite.

Sök