2122
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
837 506 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Japp japp, bra att man tar sig i kragen. Nu gäller det att inte ligga på latsidan, för sommaren närmar sig med stormsteg.. Kapade upp baken på bilen lite igår, det blir en diffuser där är det tänkt, bara fixa lite skivor till gjutform kanske.. hmm.. alu eller glasfiber..

hbxservice.com
1 471 Inlägg
3 april 2012
blir det ett steg 2 sen med separata spjäll eller? wink

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Masi skrev:
blir det ett steg 2 sen med separata spjäll eller? wink

Får bli så, om jag tycker det är för tråkigt med plenum. Saken är att separata spjäll kräver mkt mer av föraren. körbarheten blir mkt mindre och effektregistret blir MKT kortare. Kul att köra i stan och behöva varva 6-7Krpm, haha.. den skulle inte ha mkt ork på lägre varv. Med plenum får man mkt bredare register och jämnare gång.

Det får nog bli om bilen skulle bli en ren banbil, fast då måste man ha dragbil till varje event man ska på, vilket skulle va lite tråkigt.. fast restriktionerna skulle bli mkt mindre..

175 Inlägg
3 april 2012
Peter_Eriksson skrev:
Yes, jag får ta och göra ett ryck nu känner jag. Ibland känns det som det är hur mkt som helst kvar för att få ihop skiten.. men skam den som ger sig. Well well, blir väl att leta efter en mekanisk verkstad imorn som kan åtta sig lite svetsarbete för en rimlig slant.

Ingen som har några bra tips på verkstäder som är hjälpsamma kring Göteborg??
(Fikabröd kan frambringas i mängder cool )

Hör med MTG(motorbranschen tekniska gymnasium). Dom uppskattar gärna såna arbeten.. Ligger i västa frölunda nymilsgatan smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Har redan hittat en som ska hjälpa mig fixa en adapter mellan spjällhus och insug. Det blir insug med plenum, till att börja med. Men det är suveränt att veta om detta, ifall man bygger klart insug för separata spjäll, eller eget plenum smile Tack!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
50:- fattigare, en bit aluminium rikare smile

Mer värt än guld för mig just nu (eller inte), iaf. Denna lilla klumpen skall bli en adapter mellan insug och spjällhus. Den mäter 115x85x20mm.

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0165.jpg

Det var allt jag hade att visa för idag smile

1 702 Inlägg
3 april 2012
Det va inte illa seriösa ritningar o allt. Vem får äran att fräsa grejerna åt dig?? Antar att det krävs cnc fräs el liknande.

Sen skulle det nog bli snyggt med en diffusor i aluminium lackad svart eller kolfiberdraperad kanske !!

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

2 373 Inlägg
3 april 2012
Följer med spänning!! smile

Häls. Hervas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Skruvar till det skrev:
Det va inte illa seriösa ritningar o allt. Vem får äran att fräsa grejerna åt dig?? Antar att det krävs cnc fräs el liknande.

Sen skulle det nog bli snyggt med en diffusor i aluminium lackad svart eller kolfiberdraperad kanske !!

Hehe, jo men det krävs någorlunda precision att få ihop ett ovalt insug med runt spjällhus smile Njae, någon cnc lär inte behövas. Det räcker att borra hål så stor som det mittersta hålet är, sen får man dra fram roterande fil och porta lutningarna, de runda från utsidan och den ut åt sidan från insidan, ska inte vara några större problem.

Jo, jag har funderat lite kring diffusern.. snyggast i kolfiber helt klart, men mest jobb med gjutningar. bockad alu blir ju allra enklast, svartlackad givetvis i så fall. Har dock två kolfiberremsor jag kan använda till "fenor" i mitten.

Hervas skrev:
Följer med spänning!!

Det gör du rätt i! smile

Fälgarna är nu klara, men mitt schema krockar lite med hur Pekka är ledig, finska nationaldagen på stjärt.. eller jag menar skärtorsdagen o allt smile Men hämtar dem efter påsk. (ta inte illa upp nu ni som är finnar, ni har jordens skönaste dialekt/brytning!)

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
3 april 2012
hämtat spridarna?! tongue

Peder DailyFresh

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
peder skrev:

Nä, klart jag glömde av det och åkte raka vägen hem.. tongue Skrev ju ett sms till dig.. haha.. hämtar dem imorgon om det går för sig? smile

386 Inlägg
3 april 2012
Peter_Eriksson skrev:
peder skrev:

Nä, klart jag glömde av det och åkte raka vägen hem.. tongue Skrev ju ett sms till dig.. haha.. hämtar dem imorgon om det går för sig? smile

vi löser det, bor tjejens föräldrar kvar?

Peder DailyFresh

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
Ja, eller hennes bror bor där iaf. Du skulle ju kunna lägga dem där nånstans smile sms var, haha

386 Inlägg
3 april 2012
Peter_Eriksson skrev:
Ja, eller hennes bror bor där iaf. Du skulle ju kunna lägga dem där nånstans smile sms var, haha

wink hahahahaha gött, skickar ett strax. Eller så får du kika förbi garaget imorgon, vill smiska upp din vr6a med min gti wink hahaha

Peder DailyFresh

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
do it, jag jobbar 14-22 så det blir kinkigt, haha vad är det för gti, en pug gissar jag??

386 Inlägg
3 april 2012
Peter_Eriksson skrev:
do it, jag jobbar 14-22 så det blir kinkigt, haha vad är det för gti, en pug gissar jag??

vad annars.... wink big_smile hahaha 306 gti smile

Men då löser jag något här, skickar ett sms hur jag gör sen.

Förövrigt ser det ritkgit fint ut, hojta till när du behöver hjälp!

Peder DailyFresh

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
3 april 2012
Trådstartare
hehe okej, 306:an är iof lite fräck smile

Bra det, tackar. Hjälp behöver jag sen med mappning, du hade väl nån polare som var bra på ms? har han laptop eller behöver jag skaffa en gammal rackare från tradera eller så? smile

386 Inlägg
3 april 2012
Peter_Eriksson skrev:
hehe okej, 306:an är iof lite fräck smile

Bra det, tackar. Hjälp behöver jag sen med mappning, du hade väl nån polare som var bra på ms? har han laptop eller behöver jag skaffa en gammal rackare från tradera eller så? smile

vi löser det wink

Peder DailyFresh

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
5 april 2012
Trådstartare
Provmonterat g60 fuel rail med btr och weberspridare på 384cc/min @ 3bar !

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/fuelrail.jpg

Idag åker jag ut till Kungälv för att träffa en snubbe som ska hjälpa mig med adapter mellan insug och spjällhus, sen komm vi se över lite olika lösningar och kolla om det finns saker som kan göras bättre (vilket det nästan alltid finns tongue)

Sök