1864
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
837 318 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
16 juli 2012
Trådstartare
Tommy_F skrev:
Hehe, ja så är det ju alltid när man skruvar bil smile Men det ser som sades jäkligt bra ut nu tycker jag! Cool vart den med dom där fälgarna å! smile  Själv har jag inte skruvat golf på evigheter då jag helt enkelt inte haft tid, har skaffat ett till hus (en liten gård) som tar upp all min "projekt-tid" nu smile Men det brinner inte, den blir klar när den blir klar tongue

Jo det går upp och ner hela tiden, så är det ju smile Kul med hus, vi kikar lite smått efter ett också.. Man får ta det när det passar allt annat, annars blir det inte bra. Tack för att du gillar det man gjort iaf smile

Robert FAG skrev:
Idag 00:37:38

Det är när nu att den blir klar, så nära att det brinner i knutarna!

Haha!

Höhö, ordvitsarn.. ska du smutsa ner min tråd nu med.. tongue Ska du med o mappa nästa gång då?

KirKen skrev:
Pphhuuu nu har jag äntligen pallat mig igenom hela tråden, gillar bilen skarpt men tror ändå jag kör mitt projekt mer gata fast mer effekt va det lider. Snyggt byggt och bra jobbat!

Hehe, kan tänka mig att det tog ett tag.. några sidor, speciellt om man ska läsa allt dravel man skrivit, hehe

På sätt och vis hade det varit kul med en bil som ser nästan original ut men har massa pulver i motor och väghållning som heter duga. Men det får bli nästa projekt, hahah Tack!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
Var faktiskt i garaget en sväng idag.

Jag fick fixat så jag har ström ur ciggtändaruttaget för laddning av laptop, bra om den inte dör mitt under mappning, hehe.

Sen fick jag tag i längre hjulbultar, så nu sitter borbetfälgarna riktigt nice! Skulle kunna komma ut en 5mm till bak iofs men det ser ändå bra ut. Justerade även så jag fått lite negativ camber fram. Bak ska jag ha det också, men orkade inte ta tag i det nu då jag vill ha bilen klar för mappning.

Blev dock inga bilder då det inte är nåt speciellt att fotografera, dessutom står den i garaget så man kan inte ta några bra bilder ändå, men det kommer i dagarna när den ska ut smile

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
17 juli 2012
Semesterpojken! Kikar du förbi någondag snart eller?!

Peder DailyFresh

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
17 juli 2012
Trådstartare
får väl ta o göra det nån dag snart, men du hör ju aldrig av dig när du är där heller smile

Förjävla gött är det med semester iaf

Dorifto King Peedi Balerado
386 Inlägg
22 juli 2012
Fyfan bilen går bra även om den bara är grundmappad! Kommer gå riktigt gött!

Peder DailyFresh

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
23 juli 2012
Trådstartare
Jepp jepp, ska bli spännande att varva ur den, hehe

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
23 juli 2012
Trådstartare
Var för övrigt i garaget en sväng idag. Gjorde lite lätt hjulinställning i fram då jag sett att den har lite toe in. Vet inte hur det blev än för jag bestämde mig för att plocka ner fjäderbenen och fräscha till lite. Var inga problem att snurra på höj/sänkmuttrarna iaf, men borstade rent lite, tog bort lite ytrost och lackade nederdelen röd för att hindra att mer rost uppstår.

Passade även på att efterdra alla bultar till motorfästen, startmotor och mellan motor och låda. Några satt lite löst, vilket de inte ska göra såklart smile Nu är allt ordentligt draget.

Ska kolla över lite grejer, se till att inget läcker nånstans på insug eller avgas. vet att jag har två mindre läckor på avgaset vid bakre (den enda) ljuddämparen.

Kommer troligtvis smyga iväg bilen till onsdagsträffen i sisjön om det är nån som vill kika på bilen smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
23 juli 2012
Trådstartare
Då har jag avverkat ett antal timmar idag igen med golfen då. Blev en uppstart och en liten tur till macken för att fylla på E85, full tank i den nu.

Sen åkte jag tillbaka till garaget och började fila på några småsaker. Kollade alla motorfästen igen, efterdrog dem igår och några var lite lösa. Nu satt allt bra iaf.

Sen fick jag rycka in och hjälpa en av de som bor i huset intill med att laga hans avgassystem som hade gått helt av efter katalysatorn. En ny rörbit, klammer på ena sidan och svetsat på andra så blev det kanon.

Passade då även på att svetsa de två små läckor jag hade på mitt eget avgas, nu bör det vara tätt.. Det var en läcka i slutdämparen (simons) vid den pressade skarven.. fast jag har varit där och bankat en del.. fyllde igen hela den halvan jag bankat på, så nu bör där inte pysa nåt..

Sen efter det så passade jag även på att återmontera diffusern under bilen, bra mkt lättare när den är upphissad..

Inte så mkt bilder på det arbetet men hittade ett par andra som jag kan dela med mig av.

Lånade garagegrannens svarv för att ta bort lite på mina spacers, blev bjuden på en cafe latte (De har espressobryggare i garaget).
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0488.jpg

Fräschade som sagt upp lite i hjulhusen fram. Lackat nedre delen på fjäderben, ser helt ok ut
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0495-1.jpg

Just ja.. tänkte ju korta gaswiren lite och fick således plocka ur allt.. Jag har kännt att pedalen tycks glappa lite.. nu vet jag varför..

Bussning som sitter i pedalden där wiren fäster
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0496-1.jpg

Sen började jag rota lite bland grejer man har och hittat lite skrot som nån annan kanske kan behöva. Lägger upp det på mk1 club schweden.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Jodå, det går lite framåt.. I nästa vecka ska den gå bra för fulla muggar, dvs upp till 8000rpm smile

Tänkte bara fixa en lite större gasrulle till spjället för att kunna smyga med gasen samt en ny bussning till själva wirefästet i pedalen då det såg ut som en smulig gammal kaka.

9 140 Inlägg
25 juli 2012
Peter_Eriksson skrev:
Jodå, det går lite framåt.. I nästa vecka ska den gå bra för fulla muggar, dvs upp till 8000rpm smile

Tänkte bara fixa en lite större gasrulle till spjället för att kunna smyga med gasen samt en ny bussning till själva wirefästet i pedalen då det såg ut som en smulig gammal kaka.

Härligt! smile Släng upp film på körning sen då!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Det ska jag såklart göra smile

Jobbat hela dagen idag med att rigga baren på west coast riot på röda sten, imorn är det kränga öl i baren hela dagen, gött med bra väder och lite extra cash, för att inte nämna en massa bra musik då smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
10 augusti 2012
Trådstartare
jösses.. nu var det längesen man uppdaterade.... stod stilla några dagar när vi tog en roadtrip upp till farsan samt var på bugrun classic, tierp arena. Riktigt skoj dragracingtävling med luftkylda monster. Såg bl.a. Stian köra 8,71 på 402m (1/100 från hans tidigare europarekord!). Detta med luftkyld bubbla med runt 700hk.

Men iaf, jag har gjort färdigt gasrullen och den funkar riktigt fint. Skaffat mig en riktig systemkamera också så det kommer bli bättre bilder framöver än från ifånens sunkkamera..

Det jag måste göra för att kunna lägga upp vettiga filmklipp är att fixa ett kamerafäste nånstans inne i bilen.. hade varit lättare om man haft bur ^^

Var ute ca 30-40min igår och mappade. fipplat en del med tändmappen också, ökat dellastregistret en aning.

Ser ut så här i dagsläget, det som är blått är dellast där man kan dra på lite mer tändning.. i övrigt kan den nog höjas nån grad överallt tror jag.. (tänk på att det är E85).

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/Tndmapp3.jpg

Även VE-tabellen börjar jämna ut sig på de områden jag kört. varvstoppet sitter nu på 6000rpm, men ska som sagt upp till 8000rpm. Ska fixa en bild på den med, även om den inte säger jättemkt utan att veta spridarkonstanter osv.

Man kan göra så, men det är inte rätt
369 Inlägg
10 augusti 2012
Som jag har väntat! smile)

Edit: på update allstå ;>
Senast redigerat av jeppanh0e (10 augusti 2012)

huehue

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
10 augusti 2012
Trådstartare
Hehe, jag har väntat lite också.. men tagit tag i mappningen själv då det varit svårt att få till det med han som har hjälpt mig hittills.

Kan säga att bilen låter ruggigt gött iaf smile Väntar på uppehållet som är på ingång nu, så det torkar upp lite.. så man kanske tar en vända idag med.. hehe.

Man kan göra så, men det är inte rätt
369 Inlägg
10 augusti 2012
Ja ibland är det inte helt lätt heller.
Och en vända med gölfen tycker jag låter superbt! Självklart väntar vi oss en filmsnutt på de ;>

huehue

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
10 augusti 2012
Trådstartare
Filmsnutt kommer.. bara att jag måste fixa nån hållare inne i bilen först.. blir knivigt att sköta det själv.. och ska nån hålla i den måste det sitta en tredje person i baksätet för det, haha.. passageraren håller ju koll på datorn.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
10 augusti 2012
Trådstartare
Det blev en liten runda med golfen idag med då. Filmat blev det.. men inte så bra då kamerakvinnan även skulle hålla koll på en laptop.. Ska se om det går att få ut nåt från det.

Ett par bilder blev det iaf.. så ni får hålla till godo med dem så länge.. medan jag letar nån halvvettig redigering.

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/golfen.jpg

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/golf1-1.jpg

Sök