2839
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
830 587 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
Servicetekniker
145 Inlägg
6 september 2012
Man säljer inte en golf mk1 smile vart får man tag ett extractor grenrör till mk1? Något bra skit?

Mvh KirK

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
6 september 2012
Trådstartare
Njäää.. lite för vanligt och nytt för min smak smile

Skruvar till det skrev:
Nissan 200 smile)

Dadde, jaså se där ja smile Hör gärna med honom. Jag har även hittat ett intressant objekt på blocket som nog kan köpas billigt, ett renoveringsobjekt då.

Putteliten, hehe, den var fräck och skulle nästan passa i denna tråden tongue

KirKen, jodå tids nog gör man det. Speciellt när man harvat med samma projekt i två års tid och bilen fortfarande inte är helt färdig (jag vet att det finns de som håller på decennier med bilar, men njae).

Extraktor kan du köpa på ebay, fast de brukar ha dålig passform.. Dock billigt och rostfritt. Simons har bra passform och för mig bra längder på primärrör osv. Sen finns ju såklart supersprint tex om man har gott om flis, men jag skulle inte tro att skillnaden motsvarar priset om jag ska vara ärlig.

1 200 Inlägg
7 september 2012
Gammal mini, rwd/4wd och minst 300hk låter som ett gott recept? big_smile

7 Inlägg
7 september 2012
En bakhjulsdriven hundkojja hade nog varit ett fint projekt smile
Läste igenom hela din tråd för några dar sen också å riktigt imponerad smile spec på urspårningen från renovering till hur den ser ut idag tongue synd att den inte blev/blir helt färdig bara hmm men ser fram emot å följa ett nytt projekt smile

Why fit in when you were born to STAND OUT! -- Dr. Seuss

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
7 september 2012
Trådstartare
Ja, det var nåt sånt jag hade i åtanke, fast kanske mer än 300hk hehe

Tackar Emil, kul att du läst igenom allt, måste ha tagit ett tag smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
7 september 2012
Trådstartare
Fan.. fick lite sug efter att greja med bilen när jag var en sväng i garaget idag.. kanske behåller fanskapet.. bygger om till triggerhjul och edis..

Sen fick jag ju för nån vecka sen tag på en väldigt billig AKL-topp, dvs crossflow..

Om ingen köper hela bilen ganska snart så kommer jag nog behålla den över vintern och greja med den iaf.

1 200 Inlägg
7 Inlägg
7 september 2012
Underbart å höra big_smile Kör bare kör!

Why fit in when you were born to STAND OUT! -- Dr. Seuss

490 Inlägg
8 september 2012
Crossflow!
Det låter som om det är turbo på G!?

Ahh, äntligen blir det lite fart i den.

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
8 september 2012
Trådstartare
Ja, men det kan nog bli ett litet ryck med golfen ett tag framöver.

Nån turbo blir det icke på denna bilen.. för mkt jobb med att ta av/på vid besiktning, mappa om, osv osv.. Det var ju en av anledningarna till att jag ville byta projekt för att köra turbo.

Senaste dagarna har jag blivit vansinnigt sugen på köra v8 också.. typ en charger hade ju varit det häftigaste.. men en dodge dart känns väl mer realistiskt i så fall smile

1 702 Inlägg
9 september 2012
V8 det kör gamla gubbar riktigt där är du väl inte än.
Jag kan tänka mig att du nog vill köpa nåt som funkar direkt annars finns det väl gott om gamla ras som står i lador landet runt.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

490 Inlägg
9 september 2012
Charger turbo!?

Gört!

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
9 september 2012
Trådstartare
Charger är fläskdyra.. 100 lax för en rishög.. Men sett flera fina dart för runt 30 med v8 8-)

Men vi får se vad som händer.

563 Inlägg
11 september 2012
Tjenare Peter!

Kom igen nu, behåll den, bygg färdigt och ha kul med den.
Du har ju inte byggt denna förgäves, den är ju mer eller mindre klar.
Bara vika upp armarna och göra klart.

Slängde upp en tråd om min golf gti nu du hittar denna här.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255432

Bara hoppas att jag orkar göra ett 50% så bra jobb som du så är jag nöjd.

Thomas

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
12 september 2012
Trådstartare
Tjenare!

ja, vi får se hur det blir.. avvaktar lite.. kollar av vad jag har för bud på bilen resp delar. Det verkar knepigt att hitta nån som vill köpa hela bilen.. och frågan är hur mkt jag får stående om jag börjar sälja den i delar.

Kanske är lika bra att behålla fanskapet och göra färdigt så att den är helt körklar och kan visa upp lite bantider osv.. fila på väghållning etc. Så kanske den är lite mer lättsåld.. Ja vi får se.

Klart du kan göra ett lika bra jobb med din golf. Jag har ju bara tjackat ihop lite delar, finns MKT som jag kunde gjort bra mkt bättre på min tycker jag.

Men det segaste är inte att göra allt, utan att allt kostar så jävligt när det börjar bli mkt special och custom.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
Yo

ganska säker på att jag hittat felet i elsystemet på golfen nu. Kaputt kabel i fördelaren.. förklarar varför den tappat triggersignal.. skaffade en ny fördelare som jag tänkte stoppa dit för att testa. Sen ska jag snygga till lite övrigt elsystem också tänkte jag. Sen får man ju bestämma sig om man fortfarande ska sälja den eller behålla ett tag till o pyssla. Well well, det känns ju rätt gött att det troligtvis bara är ett så enkelt fel iaf.

Ha're fett / Peter

2 126 Inlägg
21 september 2012
Peter_Eriksson skrev:
Yo

ganska säker på att jag hittat felet i elsystemet på golfen nu. Kaputt kabel i fördelaren.. förklarar varför den tappat triggersignal.. skaffade en ny fördelare som jag tänkte stoppa dit för att testa. Sen ska jag snygga till lite övrigt elsystem också tänkte jag. Sen får man ju bestämma sig om man fortfarande ska sälja den eller behålla ett tag till o pyssla. Well well, det känns ju rätt gött att det troligtvis bara är ett så enkelt fel iaf.

Ha're fett / Peter

Hoppas du hittat felet nu! håller tummarna smile

Är väl alltid lättare att sälja ett fungerande projekt...om du nu beslutar dig för att sälja smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
21 september 2012
Trådstartare
Jepp, det bör inte vara något annat. Utöver det ska jag dra en kraftigare matningskabel från batteriet med en plint för ström och avsäkrat några olika grejer, snygga till lite. Annars ska det va ok.

Klart lättare att sälja en körbar bil, då kan den ju testas osv. Om det nu blir så smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
30 september 2012
Trådstartare
Då var det bestämt. Blivande ägaren hämtar bilen på lördag.. Känns vemodigt men ändå som rätt beslut..

Jag vill tacka alla som har följt tråden, kommenterat och hejat på när det har varit segt, tack som fan!

Ett nytt projekt kommer det att bli så småningom, jag har redan börjat spana. Vad det blir vet jag inte, men jag hoppas att det finns några som är intresserade och vill följa det. Jag kommer att starta en ny tråd som jag ska försöka att dokumentera så gott det går.

På återseende /// Peter
Senast redigerat av Peter_Eriksson (30 september 2012)

Sök