Inför: Daymeet #1 17/7 Björkvikring

lloyd
10 juli 2010 · 15 Inlägg

eXz skrev:
§2 När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (§3 och §4).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

Och vad fick du ut av detta?

Backlundaren
10 juli 2010 · 314 Inlägg

lloyd skrev:

eXz skrev:
§2 När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (§3 och §4).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

Och vad fick du ut av detta?

Exz, du fick din tråd låst eftersom du la upp info om träffen i fel forumdel.
Du bör lägga upp info om ditt evenemang i Västra Svealand och Gävleborgs forumet.

Lindgren_
11 juli 2010 · 2 644 Inlägg

Hmm en fråga bara.. Varför ska man ha handskar om man inte behöver ha långärmat? då ni skrev när en fråga om det var krav på långärmat att det bara är krav på handskar och hjälm?

Så man kan sitta naken och köra om man har handskar och hjälm?

Hur funkar säkerhet och allt sånt?


Är inte så kul om bilen tar sig sen finns det inga funktionärer eller liknande.. bara det finns några stora släckare så löser sig vell lite.. så ni tänker på sånt också.

Kommer det finnas nån chans till drifting eller är det bara rakt fram?

och det här med 50km/h är det att man åker själv eller är det 2 o 2? jag har ingen hastighets mätare så inte lätt att veta vad som är 50..

Senast redigerat av Lindgren_ (11 juli 2010)

Johan Lindgren
Defeatist
11 juli 2010 · 103 Inlägg

Jag hoppas att jag kan komma förbi med CTR:en och smiska ut den lite tongue

We must all go through a rite of passage, and it must be physical, it must be painful, and it must leave a mark.
/Captain Howdy
Ctr07
12 juli 2010 · 247 Inlägg

Lindgren_ skrev:
Hmm en fråga bara.. Varför ska man ha handskar om man inte behöver ha långärmat? då ni skrev när en fråga om det var krav på långärmat att det bara är krav på handskar och hjälm?

Så man kan sitta naken och köra om man har handskar och hjälm?

Hur funkar säkerhet och allt sånt?


Är inte så kul om bilen tar sig sen finns det inga funktionärer eller liknande.. bara det finns några stora släckare så löser sig vell lite.. så ni tänker på sånt också.

Kommer det finnas nån chans till drifting eller är det bara rakt fram?

och det här med 50km/h är det att man åker själv eller är det 2 o 2? jag har ingen hastighets mätare så inte lätt att veta vad som är 50..

Tja! har missat att skriva det men självklart ska man ha långärmat på sig .

säkerheten har vi tänkt på så släckare kommer finnas och banan har även en brandbil som kommer vara på plats!

Det kommer finnas möjlighet att leka av sig men ingen direkt bana för drifting .

När man kör från 50 så kör man 2 o 2 så hoppas det kan gå för dig! smile

Senast redigerat av Ctr07 (12 juli 2010)

Ctr07
12 juli 2010 · 247 Inlägg

Defeatist skrev:
Jag hoppas att jag kan komma förbi med CTR:en och smiska ut den lite tongue

Låter bra! alltid kul att se en honda smiskas wink

Lindgren_
12 juli 2010 · 2 644 Inlägg

Ctr07 skrev:

Lindgren_ skrev:
Hmm en fråga bara.. Varför ska man ha handskar om man inte behöver ha långärmat? då ni skrev när en fråga om det var krav på långärmat att det bara är krav på handskar och hjälm?

Så man kan sitta naken och köra om man har handskar och hjälm?

Hur funkar säkerhet och allt sånt?


Är inte så kul om bilen tar sig sen finns det inga funktionärer eller liknande.. bara det finns några stora släckare så löser sig vell lite.. så ni tänker på sånt också.

Kommer det finnas nån chans till drifting eller är det bara rakt fram?

och det här med 50km/h är det att man åker själv eller är det 2 o 2? jag har ingen hastighets mätare så inte lätt att veta vad som är 50..

Tja! har missat att skriva det men självklart ska man ha långärmat på sig .

säkerheten har vi tänkt på så släckare kommer finnas och banan har även en brandbil som kommer vara på plats!

Det kommer finnas möjlighet att leka av sig men ingen direkt bana för drifting .

När man kör från 50 så kör man 2 o 2 så hoppas det kan gå för dig! smile

låter bra för lät lite lustigt när en fråga om långärmat och det en svara var " bara krav på hjälm och handskar"..

Okej , kommer det finnas manskap till brandbilen då ifall att det händer nått? för det är stor chans att det börjar brinna och börjar min bil brinan vill jag iaf ha nått kvar av den..

okej det låter roligt faktiskt..

är inte tänkt att jag ska va hemma i helgen men är jag det så kommer jag en sväng min bil står bara ca 2mil från björkvik ring och jag köpte en kåk i fredags ca 3 km ifrån smile

Så hoppas det blir fler gånger också för som sagt är tänkt att jag inte är hemma men blir det ändringar så kommer jag..

mvh

Johan Lindgren
Ctr07
12 juli 2010 · 247 Inlägg

Lindgren_ skrev:

Ctr07 skrev:

Lindgren_ skrev:
Hmm en fråga bara.. Varför ska man ha handskar om man inte behöver ha långärmat? då ni skrev när en fråga om det var krav på långärmat att det bara är krav på handskar och hjälm?

Så man kan sitta naken och köra om man har handskar och hjälm?

Hur funkar säkerhet och allt sånt?


Är inte så kul om bilen tar sig sen finns det inga funktionärer eller liknande.. bara det finns några stora släckare så löser sig vell lite.. så ni tänker på sånt också.

Kommer det finnas nån chans till drifting eller är det bara rakt fram?

och det här med 50km/h är det att man åker själv eller är det 2 o 2? jag har ingen hastighets mätare så inte lätt att veta vad som är 50..

Tja! har missat att skriva det men självklart ska man ha långärmat på sig .

säkerheten har vi tänkt på så släckare kommer finnas och banan har även en brandbil som kommer vara på plats!

Det kommer finnas möjlighet att leka av sig men ingen direkt bana för drifting .

När man kör från 50 så kör man 2 o 2 så hoppas det kan gå för dig! smile

låter bra för lät lite lustigt när en fråga om långärmat och det en svara var " bara krav på hjälm och handskar"..

Okej , kommer det finnas manskap till brandbilen då ifall att det händer nått? för det är stor chans att det börjar brinna och börjar min bil brinan vill jag iaf ha nått kvar av den..

okej det låter roligt faktiskt..

är inte tänkt att jag ska va hemma i helgen men är jag det så kommer jag en sväng min bil står bara ca 2mil från björkvik ring och jag köpte en kåk i fredags ca 3 km ifrån smile

Så hoppas det blir fler gånger också för som sagt är tänkt att jag inte är hemma men blir det ändringar så kommer jag..

mvh

haha mm smile ja det kommer det.  Nej jag förstår det , du har skruvat med den ett tag nu smile Okej men kom förbi om det finns tid!smile första träffen är mest till för att se om det finns intresse för det här istället för att köra på gatan.Alla gnäller så mycket om mom och allt så hoppas folk kommer nu när det finns möjlighet att köra gratis.

Det kommer komma fler träffar! och även säkerheten som du tog upp kommer ökas på !smile

Ctr07
12 juli 2010 · 247 Inlägg

Ctr07 skrev:

Lindgren_ skrev:

Ctr07 skrev:

Tja! har missat att skriva det men självklart ska man ha långärmat på sig .

säkerheten har vi tänkt på så släckare kommer finnas och banan har även en brandbil som kommer vara på plats!

Det kommer finnas möjlighet att leka av sig men ingen direkt bana för drifting .

När man kör från 50 så kör man 2 o 2 så hoppas det kan gå för dig! smile

låter bra för lät lite lustigt när en fråga om långärmat och det en svara var " bara krav på hjälm och handskar"..

Okej , kommer det finnas manskap till brandbilen då ifall att det händer nått? för det är stor chans att det börjar brinna och börjar min bil brinan vill jag iaf ha nått kvar av den..

okej det låter roligt faktiskt..

är inte tänkt att jag ska va hemma i helgen men är jag det så kommer jag en sväng min bil står bara ca 2mil från björkvik ring och jag köpte en kåk i fredags ca 3 km ifrån smile

Så hoppas det blir fler gånger också för som sagt är tänkt att jag inte är hemma men blir det ändringar så kommer jag..

mvh

haha mm smile ja det kommer det.  Nej jag förstår det , du har skruvat med den ett tag nu smile Okej men kom förbi om det finns tid!smile första träffen är mest till för att se om det finns intresse för det här istället för att köra på gatan.Alla gnäller så mycket om mom och allt så hoppas folk kommer nu när det finns möjlighet att köra gratis.

Det kommer komma fler träffar! och även säkerheten som du tog upp kommer ökas på !smile

Mvh

lloyd
12 juli 2010 · 15 Inlägg

Kan även tillägga att björkvikring håller på och bygger ut så om det dyker upp folk som visar intresse så kommer träffarna fortsätta och i framtiden kommer det finnas möjlighet till stripp med tidtagning, bana, drifting osv. Så nu håller vi tummarna på att det finns människor med intresse för detta smile

TimmyA
12 juli 2010 · 119 Inlägg

Det låter ju jätte bra, bara hoppas på bra väder, mycket folk och många schyssta bilar! smile

BMW E30 "M3 Turbo Replika" (1988)
MDrei
13 juli 2010 · 657 Inlägg

Kul att man inspirerar folk med gtboard.com eventen / rullande start 50 km/h smile Visst är det skoj?


Backlundaren skrev:
Testkörningen körs med rullande start i 50 km/h. OBS!

Senast redigerat av MDrei (13 juli 2010)

Backlundaren
13 juli 2010 · 314 Inlägg

MDrei skrev:
Kul att man inspirerar folk med gtboard.com eventen / rullande start 50 km/h smile Visst är det skoj?


Backlundaren skrev:
Testkörningen körs med rullande start i 50 km/h. OBS!

Måste faktiskt erkänna att vi inte hunnit testa det så mycket själva än.
Men de som har kört har varit mycket nöjda, och ägarna rekommenderade det starkt!

Ni ska inte komma dit några stycken av er då? smile

Ashley
13 juli 2010 · 10 Inlägg

Tror jag och brorsan kommer! låter riktigt skoj det här, hoppas vi ses där!

Porsche 944 "Rally Harry Racing Team" (1984)
Tjockarn Too School for cool
13 juli 2010 · 110 Inlägg

ska försöka dra med mig polare o komma smile

Rafjo
13 juli 2010 · 118 Inlägg

Jag och några kompisar kommer ifrån e-tuna
blir det inställt vid oväder eller kör ni ändå ??

Sr Bilservice
www.Ranisfoto.se
Caaramelle
13 juli 2010 · 7 Inlägg

Blir ju sugen på att dyka upp:) Några frågor bara... 201m eller 402m? Finns det någon form av tid tagning?

Kimsan
Team SFR
Mitsubishi EVO TME RS "Gatebil Extreme" (2000)
Mitsubishi Evo 6 TME 2,3L "Team SFR" (2000)
Nissan R32 GTR "Team SFR" (1990)
Mfive
14 juli 2010 · 1 393 Inlägg

3 stycken bilar som med största sannolikhet kommer (med mig som förare i en av dem) är:

* Porsche Cayenne Turbo
* Nissan GT-R 2010
* BMW M3 E46

P.S. Rafio, åker ni ihop med oss kanske? Rani kanske åker med mig. Haka?

CEO @ Bimmers Of Sweden
MKarlsson Tunnelmaster
14 juli 2010 · 348 Inlägg

Vilka är den snabbaste bilarna som kommer? Är sugen på att testa lite emot min motorcykel.

Marcus Karlsson - Katrineholm
Ford Focus RS TimeAttack Projekt ---> http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=310771
Ctr07
14 juli 2010 · 247 Inlägg

Caaramelle skrev:
Blir ju sugen på att dyka upp:) Några frågor bara... 201m eller 402m? Finns det någon form av tid tagning?

Kul!:-)
Det är 402m vi kör , nej tyvärr inte.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang