7168
Sök

Glapp i ratten, volvo 142 -72

199 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
Ratten glappar i min bil hur kan jag bli av me de?

311 Inlägg
29 juni 2010
Hur glappar? lite mer info tack.

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96

199 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
ja de glappar helt enkelt, ja kan vrida ratten ja ett kvarts varv nästan innan de svänger på hjulen. ja har fått för mig att det är styr snäckan men ja vet inte.

BillyBooy skrev:
Hur glappar? lite mer info tack.

2 266 Inlägg
29 juni 2010
du kan justera med skruven som sitter uppe på snäckan när du tittar upp den uppifrån, skruvar du in den tills de känns glapp fritt för mycke skruvande gör att den blir tungstyrd hur är alla leder till styrningen speciellt de fäste som sitter på andra sidan mittemot snäckan?

svetsdiff !!!

5 111 Inlägg
29 juni 2010
Kolla först VAR det verkar glappa. Om det inte rör pitmanarmen förrän glappet upphör, då har du ju felet i snäckan. Det går att justera. Om det däremot rör i den men fortfarande är glappt så får du ju börja undersöka leder och dylikt.

199 Inlägg
29 juni 2010
Trådstartare
okej ja de kanske kan funka, de är helt ok, de ser ut som att glappar i staget som precis går in i snäckan så de e nog de då. Tackar
PMPerformance skrev:
du kan justera med skruven som sitter uppe på snäckan när du tittar upp den uppifrån, skruvar du in den tills de känns glapp fritt för mycke skruvande gör att den blir tungstyrd hur är alla leder till styrningen speciellt de fäste som sitter på andra sidan mittemot snäckan?

Sök