Idag har jag svetsat och slipat en hel del, Högra sidan på bilen är nästan 100 procent klar! på vänstra sidan är det lite skrapning kvar samt svets och slipjobb.
Ser riktigt bra ut! ;P Fast , äre inte bättre att helsvetsa istället för att punkta ? Eller du kanske helsvetsar senare ?
Och är ritkigt avundsjuk på att du har en sån där kaross-snurra, eller vad det nu heter.. Håller oxå på att bredda, men är trångt o hålla på i hjulhusen..
Ser riktigt bra ut! ;P Fast , äre inte bättre att helsvetsa istället för att punkta ? Eller du kanske helsvetsar senare ?
Och är ritkigt avundsjuk på att du har en sån där kaross-snurra, eller vad det nu heter.. Håller oxå på att bredda, men är trångt o hålla på i hjulhusen..
Njaa, är ju inte helsvetsat nånting på en kaross original så borde inte behövas mera, plus att en bur evska i så blir nog stadigt iaf!
Ja det är litee tight i hjulhusen, dock inte med snurran!
Ser riktigt bra ut! ;P Fast , äre inte bättre att helsvetsa istället för att punkta ? Eller du kanske helsvetsar senare ?
Och är ritkigt avundsjuk på att du har en sån där kaross-snurra, eller vad det nu heter.. Håller oxå på att bredda, men är trångt o hålla på i hjulhusen..
Njaa, är ju inte helsvetsat nånting på en kaross original så borde inte behövas mera, plus att en bur evska i så blir nog stadigt iaf!
Ja det är litee tight i hjulhusen, dock inte med snurran!
Mjo, det är ju sant det. Hehe. :p
Jag breddar en kapad 745 a-traktor, och då har man tagit bort en del av karossen, så kör på säkra sidan och helsvetsar, och förstärker även lite här o där.
Hehe aa, verkligen inte så härligt i ett redan trångt garaget.. Gött för dig med snurran! ;P
Sry för dåligt med updates! har haft fullt upp i garaget och det rullar sakta men säkert framåt! breddning bak är i princip klart, lite fin lir kvar typ nån plåtbit kvar! Sedan är det bara skrapa klart resten under, är kanske 2 timmar jobb kvar på skrapning sen laga golvet! Ska försöka införskaffa mig en 960 front och dörrar i veckan!
Jag breddar en kapad 745 a-traktor, och då har man tagit bort en del av karossen, så kör på säkra sidan och helsvetsar, och förstärker även lite här o där.
Hehe aa, verkligen inte så härligt i ett redan trångt garaget.. Gött för dig med snurran! ;P
Du får snickra ihop en egen snurra Jag drog ihop en från scratch av 15*40 profiler och lite avgasrör, fungerar klockrent!
Ser jävligt bra ut med plåtjobbet! Men som tidigare skrivit så undrar jag varför du inte helsvetsar? Blir ju stadigare underlag för eventuellt spackel och lack
Jag breddar en kapad 745 a-traktor, och då har man tagit bort en del av karossen, så kör på säkra sidan och helsvetsar, och förstärker även lite här o där.
Hehe aa, verkligen inte så härligt i ett redan trångt garaget.. Gött för dig med snurran! ;P
Du får snickra ihop en egen snurra Jag drog ihop en från scratch av 15*40 profiler och lite avgasrör, fungerar klockrent!
Ser jävligt bra ut med plåtjobbet! Men som tidigare skrivit så undrar jag varför du inte helsvetsar? Blir ju stadigare underlag för eventuellt spackel och lack
Prenumerationen läggs nu också
Hade gärna gjort det, men garaget är skit litet. Tyvärr.. :p
Hittade förresten denna för ett tag sedan, en lite egen "snurra" om man kan kalla det för det.
Ser riktigt intressant ut, och gilalr bredningen En fråga, skratta om du vill, vad e skillanden emllan 740 och 760?
Premunation lagd
Finns en hel del skillnader faktiskt ;P Andra siffran i modell-namnet är antal cylindrar. Alltså har 760 en 6-cylilindrig motor.
Kromlister och mer utrusning tror ja. Långa bakljusen, och nyare 760 har typ samma front som 940..
Det är vad jag kommer på nu, men jag kan ha fel.. ;P
Okej tack för svaret Då ska man alltså leta 760 och inte 740
En bra sak till med 760 är att 960 fronten passar bolt on typ, enda man får göra om är stötfångarbalks fästena vad jag vet, är inte hundra än men kommer snart få reda på det!
Tackar! ja vaggan är kanon! Är ju ganska simpelt med och inte heller så dyrt! enda jag hade velat var att jag skulle gjort den lite högre, kunde typ tagit den 10 cm högre för då kunde jag ha snurrat bilen ett helt varv utan att nåt tar i!