2924
Sök

Skickar du SMS samtidigt som du kör bil.....

635 Inlägg
2 juli 2010
Trådstartare
Andromeda skrev:
Hot_Rod_Nisse skrev:
Andromeda skrev:

FY FAN vad illa du skriver... mad

Nej, jag skickar aldrig SMS och kör samtidigt.

Vadå skriver illa, vad är det som skrivits illa !!??? big_smile

Själv så har jag min mobil avstängd när jag kör bil !!

Ett tips i all välmening är att använda sig av punktation och radbrytning för att göra texten mer lättläst. Har du dyslexi ber jag om ursäkt, men är du bara lat ska du bara ha smile

Nää.. dyslexi har jag inte, lat stämmer nog bättre in !! big_smile

423 Inlägg
2 juli 2010
Sitter och smsar rätt ofta i bilen, lite jävligt med Iphonen när man måste titta på mobilen hela tiden dock.

Billackerare/Billjudmontör
1 171 Inlägg
2 juli 2010
förr skrev ja mkt sms men nu med htc desire så är det jobbigt med touch..har kommit på mig själv köra fel sida av vägen flera gånger, så numera blir det inget nöjes sms:ande, bara det nödvändiga....

3 182 Inlägg
3 juli 2010
ibland om det är korta sms. annars stannar jag vid väg kanten.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
3 juli 2010
Pontus1991 skrev:
Sitter och smsar rätt ofta i bilen, lite jävligt med Iphonen när man måste titta på mobilen hela tiden dock.

iphonen är värdelöst pilig och skriva sms med så via man inte använder den i widescreen grejjset

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
3 juli 2010

Den här killen gör mer än smsar!

Topic : Jopp det händer att jag gör det, Ja.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
3 juli 2010
Det händer, men jag skriver mest nåt ord. Brukar skriva utan att kolla på nallen då, så det KAN finnas risk för stavfel.
Annars stannar jag helst och skriver. Samma när det ringer eller om jag ska ringa.

Har blivit mera så dom senaste åren har jag märkt. Har väl sett för många olyckor där pill med mobilen varit orsaken. hmm

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
3 juli 2010
För några år sedan när min polares farsa var ute med sin motorcykel så kom det någon fotbollsmamma i minivan som skrev sms och körde på kompisens farsa. Han är idag förlamad från bröstet och neråt, och det är en av alla anledningar till varför jag aldrig någonsin skriver sms när jag kör bil. Ni som gör det borde bli av med era körkort, för att skriva sms är i många fall ta mig fan värre än rattfylla. Tar man 3 öl och sätter sig i bilen och tittar på vägen så har man bättre koll än om man är spiknykter och "bara ska skriva ett sms..." och tittar på något helt annat.
Idioter är vad ni är.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Trucker
2 710 Inlägg
3 juli 2010
Ringer o smsar men då jag är så van vid telen så kollar jag KNAPPT i telen medans jag messar! När jag är klar o ska skicka iväg den så blir det en snabbtitt sen skickar jag smile

Pratar däremot inte lika ofta, tycker ej om det!

Fart missbrukare

820 Inlägg
3 juli 2010
Jag pratar väldigt ofta i telefon när jag kör bil, däremot så brukar jag försöka undvika sms, men det är mer för att jag hatar att smsa, ringer mycket hellre!

Om man säger

hellaflush!
1 266 Inlägg
3 juli 2010
Mja, har hänt någon gång bara, men då mobilen ganska bra, så behöver inte sitta o glo på mobilen i 5 inuter. Bara jävligt dumt att göra det.. om jag ska ringa någon så brukar jag dock stanna.

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
3 juli 2010
linuslinje skrev:
Jag ska tänka på detta nästa gång jag surfar på garaget.org i bilen! smile

http://www1.garaget.org/archive/109/108679/132064/132064-1881889.jpg

big_smile Samma här dock bilen väger i snitt 45 ton! Ett rullande kontor!

Sen finns det folk som inte ens kan tala i telefon med hadsfree medan dom kör!
Har möt på en o annan som har nada koll!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
3 juli 2010
En tanke mitt i debatten, hur kan ni vara så säkra på att telefonen var den utlösande faktorn för en olycka? Tro det eller ej men det händer ju faktiskt olyckor utan att telefonen eller något annat varit inblandat!
Även om någon håller i telefonen vid en olycka så kan det ju fortfarande vara ett rent förarmisstag som inte hade med bristande uppmärksamhet pga telefonen att göra?

Ni som verkar vara så extremt säkerhetsmedvetna, jag antar att ni aldrig tittar genom sidorutorna utom vid sväng, aldrig äter i bilen, aldrig justerar stereon, aldrig har med en passagerare som ni pratar med eller tittar på gps:en utom när ni stannat?

Behöver jag tala om att jag både ringer och messar flitigt i bilen? Dock finns det ju mindre lämpliga ställen, men på landsväg vid normala förhållanden har jag inga moraliska problem med det smile

502 Inlägg
3 juli 2010
Noterade att någon skrev att man tappade koncentration på att köra med en hand på ratten, jag kör alltid med vänster på ratten och armen mot ramen till rutan. Ingen har någonsin nämnt att detta skulle vara farligt mer en vid behov av extremt snabbt rattande.

Vad precis är det som skulle göra det så farligt?
Senast redigerat av klarrre (3 juli 2010)

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

Forummoderator
26 455 Inlägg
3 juli 2010
Under vissa speciella omständigheter, ja.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

424 Inlägg
3 juli 2010
det förekommer

:-)
367 Inlägg
3 juli 2010
Skall jag skriva mycket så stannar jag till på en busshållplats eller vad som nu finns i närheten.
Annars knappar jag på rätt snabbt och smidigt utan att kolla på luren :-)

Lastbilschaufför
100 Inlägg
3 juli 2010
varför skulle man? Telefonen är ju utrustad med både mikrofon och högtalare, och om jag har fattat rätt är ju ide´n med detta att man kan PRATA med folk! Det funkar ju när man kör bil.
Man kör ju inte med öronen smile

Vad är det för fel på plåtfälgar!

172 Inlägg
4 juli 2010
Smsar har jag slutat med att göra sen jag skaffa mig en touchmobil.

Men jag pratar dock en hel del i telefon, skulle jag stanna och ta alla samtal när jag kör Mariestad - Luleå skulle de ta mig 6h extra. Mariestad - Sundsvall är ungefär 55 mil, tror jag lyssnade på 3 hel låtar under den tiden resten satt jag i telefon (arbetsrelaterat)

Mvh

// Stefan - Mariestad \\
# Nissan Skyline R33 Gts-t Spec 2 -96
# Hyundai i40

Sök