Inför: Action Meet, Mantorp park 6-7 augusti

syabo
7 juli 2010 · 1 278 Inlägg

Vilka kommer? smile

jag kommer garanterat vara där!smile

Street Knight
syabo
7 juli 2010 · 1 278 Inlägg

SOMMARENS STORA FINAL!

Den 6-7 augusti är helgen att boka in i kalendern för dig som inte vill missa sommarens motorfest, Bilsport Action Meet, på Mantorp Park utanför Linköping. Evenemanget som erbjuder allt ett riktigt motorevenemang ska erbjuda!

Finalen bland Bilsports körevenemang är också den träff där det bjuds på mest körmöjligheter. Strippen, RS-bana, drifting för både proffs och nybörjare samt förra årets succé Burnout Competition. Kompletterat med utställning, rampbedömning och camping är det en riktig höjdpunkt för alla som gillar bilar.

Tidsprogram

Fredag 6/8

10.00              Grindarna öppnar för deltagare och publik
10.00 – 20.00  Besiktning till köraktiviteterna är öppen. (Bandepån)
10.00 – 17.00  Bilutställning. (Depån)
13.00 – 16.30  Strippkörning. (Strippen)
14.00 – 16.30  Rampbedömning, kval. (Rampen)
17.00              Aktiviteterna på utställningsområdet avslutas
19.00 – 01.00  Partycamping med mat och festivalband
24.00              Grindarna stänger till området.

Lördag 1/8
07.00              Grindarna öppnar.
07.00 – 13.00  Besiktning till köraktiviteterna är öppen. (Bandepån)
09.00 – 16.30 Strippkörning. (Strippen)
09.00 – 13.30  RS Special. (Pariskurvan)
09.00 – 13.30  Prova-på-drifting. (Depån)
09.00 – 17.00  Bilutställning. (Depån)
09.00 – 12.30  Rampbedömning, kval. (Rampen)
13.45              Finalisterna i bedömningen presenteras. (Rampen)
14.00 – 16.00  Jurybedömning, final. (Rampen)
14.30              Burn-Out Show. (Depån)
14.00 – 16.00  Drifting. (Pariskurvan)
16.30              Prisutdelning. (Rampen)
18.00              Bilsport Action Meet stänger för året.

Med reservation för ändring.

Sista anmälningsdag för att delta på evenemanget är måndag 2 augusti.



Strippen

Här finns alla möjligheter att sätta ditt livs tid. Helgen innan körs nämligen Sveriges enda EM-deltävling i dragracing – Veidec Festival. Preparering och fästet låter Mantorp sitta kvar för att ge gatbilsåkarna chansen att köra fort, riktigt fort. Detta vet vi också lockar de allra snabbaste gatbilarna, så även om du håller dig till läktaren får du en riktig upplevelse. 



50.000 kronors-racet

Nu är det dags att bli riktigt kreativ. Vässa geniknölarna och bygg en så snabb bil som möjligt – om du vinner 50.000-kronorsracet på Bilsport Action Meet så köper vi den direkt! Utmaningen är att bygga så billigt och smart som möjligt – då kan du gå med vinst. Om du råkar vinna tävlingen med en Koenigsegg så är det ditt bekymmer... Läs mer om tävlingen här: www.bilsport.se/50000



Prova-på-drifting

Att ställa upp bilen snyggt och kontrollerat på banan är inget man gör utan träning. Därför har vi på Action Meet ett eget område där du kan göra dina första försök till lite bredhäng. Banan är lagd så att man inte behöver köra så fort, utan känna på drifting under enkla former. Ta chansen och bjud på dig själv – publiken älskar även de som misslyckas här!



RS Special

Gillar du att svänga och ha full kontroll på bilen? I Parisböjen på Mantorp bygger vi en konbana där du kan sätta din egen tid och jämföra dig med andra. Kolla körlinjer, bromspunkter och utveckla din egen bilkontroll.



Burnout Competition

Förra årets succé, Burnout Competition, kommer tillbaka även i år. Hur länge kan du stå stilla och hålla dimman tät? Kräng på några gamla däck och anmäl dig nu.



Utställning & rampbedömning

I depån är det traditionsenligt utställningsområde med många av nordens bästa bilbyggen på plats. De finaste har dessutom möjligheten att få sin bil granskad av juryn på rampen, samtidigt som du presenterar din bil.



Köravgifter
Strippen: 200 kr lördag, 300 kr fredag + lördag
Prova-på-drifting: 100 kr
RS Special: 100 kr
PR-licens: 75 kr

Street Knight
syabo
7 juli 2010 · 1 278 Inlägg

ENTRÉPRISER
Fredag-lördag: 350 kr
Lördag: 200 kr
Barn under 12 år fri entré
i målsmans sällskap


HITTA HIT
Mantorp Park ligger utmed E4 mellan Linköping och Mjölby. Det är väl skyltat från avfarten mot Vadstena och Mantorp (väg 206).

Se karta på www.hitta.se

BOENDE
Camping
Inne på evenemangsområdet finns tre olika campingar. Samtliga är öppna mellan fredag och lördag. Observera att det inte går att få el till någon av campingarna. Campingavgiften har du redan betalt i din helgbiljett!

Depåcamping: är belägen vid strippenstarten och främst till för de som ska köra på strippen.

Partycamping: Här blir det fullt ös hela kvällen med mat, fest, show, prisutdelningar och live musik.

Familjecamping: är belägen vid huvudentrén längs med vägen. Den lugnare varianten som man väljer om man vill ha det lite tystare runt i kring sig.

Hotell
Vill man inte campa rekommenderar vi följande boende i närheten av Mantorp Park.

First Hotel Linköping
http://www.firsthotels.com/linkoping

Mjölby Stadshotell
http://www.mjolbystadshotell.com/

Sjögestad Motell
http://www.sjogestadmotell.se/

TVÄTT
Begränsade tvättmöjligheter finns på området.

Street Knight
M-Axelsson
7 juli 2010 · 166 Inlägg

kanske kommer på lördag big_smile

Turbo femma
Supraner VIP Medlem
7 juli 2010 · 251 Inlägg

åhhh.. blir så sugen att åka o kolla på!! Men ack så synd att man är utomlands. Hoppas att många åker dit och hoppas att ni som drar dit har det underbart! smile

sierramannen
9 juli 2010 · 26 Inlägg

lätt man ska dit big_smile hoppa på bra väder då me!

Bjorling
9 juli 2010 · 171 Inlägg

Klart man ska dit.

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5
supra_gone_wild Drift junkie!!
9 juli 2010 · 276 Inlägg

jag dyker upp o kör lite drifting...

André Malmborg
Team Scorpion Drift on facebook
Sponsorer: www.japtuning.se X www.klracing.se X www.mrtuning.se X firststop i Svedala
Nissan Silvia s15 Spec-R "Team Scorpion Drift" (1999)
MiniLee P.l.ä.p
9 juli 2010 · 175 Inlägg

Måste man anmäla sig till burntävlingen oxå eller osv pris m.m för burn tävlingen?

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Volkswagen Passat 1,8T "LaFamiliaWagon" (1998)
syabo
9 juli 2010 · 1 278 Inlägg

MiniLee skrev:
Måste man anmäla sig till burntävlingen oxå eller osv pris m.m för burn tävlingen?

Burnout Competition

Förra årets succé, Burnout Competition, kommer tillbaka även i år. Hur länge kan du stå stilla och hålla dimman tät? Kräng på några gamla däck och anmäl dig nu.

Street Knight
MiniLee P.l.ä.p
9 juli 2010 · 175 Inlägg

Okej.. man änmäler sig på deras hemsida eller?

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Volkswagen Passat 1,8T "LaFamiliaWagon" (1998)
Najs
9 juli 2010 ·

åker nog på veidec i år men vem vet man kanske dyker upp på action oxå.. men får se vad man har tid med

mkv Herr
12 juli 2010 · 135 Inlägg

Kommer givetvis!

#! /bin/death
Volvo V60 D4 "Obscurum" (2014)
GTI-TDI bass i stora lass
12 juli 2010 · 203 Inlägg

Kommer!!!!!!!!! big_smilebig_smile

syabo
16 juli 2010 · 1 278 Inlägg

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 40&p=2    för er som vill se vad östergötland har o bjuda på kvällstid, det är östergötlands största träff! kom gärna dit på lördag kvällen!smile

Street Knight
mbfidde
17 juli 2010 · 225 Inlägg

skulle va kul å få en tid på 740in, MEN......fast man vet ju aldrig:)

Det Gäller Att Dö Ung Så Sent Som Möjligt=)
NISSAN MOTORS=NISMO, HONDA MOTORS=HOMO.
rost(hål) är lättare än kolfiber.
Chevrolet Nova SS "SUPERNOVA" (1970)
RayRayADT Sportcar for Life
19 juli 2010 · 315 Inlägg

Jag kommer. hoppas på att jag kan vara där fredag och lördag men lördag är spikat iallafall... har försökt anmäla mig till drifting och RS-special på bilsports hemsida men det går ju bara att anmäla sig till utställningen och Strippen????

I vilket fall så ska jag komma och kommer i min 740 Turbo + en lite atv att ha på området för att transportera sig lite fortare och ev. en poketbike..smile

syabo
20 juli 2010 · 1 278 Inlägg

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/eve … amp;ref=ts   gå in o kryssa i att ni kommer wink kan vara kul o se hur många det är tongue

Street Knight
Surikaten Japsare
23 juli 2010 · 480 Inlägg

ja kommer att fira min 20års dag där o senare upp till MoM big_smile

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!
Honda Civic ej2 "Bee" (1995)
bushmyra
23 juli 2010 · 782 Inlägg

hade lätt åkt ner om man fått köra drift på stora banan,, som upplägget är nu är det inte värt det..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Volvo 745 "Epan" (1990)
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang