6030
Sök

Kan inte trycka i nyckeln i tändningslåset (skoda felicia 99)

12 juli 2010
Trådstartare
Hej.
Har ett litet smått irriterande problem. Jag kan inte stoppa in nyckeln i tändningslåset. Jag körde bilen tidigare idag utan problem, kunde stoppa in nyckeln flera gånger, och nu helt plötsligt går nyckeln bara halvvägs in, sen säger det stopp. Har använt låsolja och försökt lirka in nyckeln ur flera vinklar nu men den tvärvägrar att komma in helt.
Någon som har någon idé på hur man kan lösa detta, eller är det tändningslåset som gått sönder?

473 Inlägg
15 juli 2010
låter som om låset har gjort sitt men kör på med massor av smörja ryck även i ratten så inte rattlåset påverkar försök lirka upp det om det går innan du monterar in ett nytt

13 augusti 2010
Trådstartare
Har bytt lås nu. Jag köpte ett nytt tändningslås på skroten och då ingick en tillhörande startspärr. med den orginala startspärren så startar bilen o är igång i ca 2sek, detsamma händer när den nya startspärren är inkopplad. vad kan man göra för att få igång bilen?

jag har kopplat bort batteriet men det hjälpte inte att nollställa den.

473 Inlägg
16 augusti 2010
Kan behövas en omprogramering detta ska då göras via dator har du inte detta program så får du kosta på dig ett verkstadsbesök

4 september 2010
Trådstartare
sådär, problemet löstes med en omkodning av nycklarna smile

473 Inlägg
4 september 2010
gött !

888 Inlägg
5 september 2010
melodic_death_metal skrev:

Vad fick du betala för hela kalaset? alltså med tändningslås och omkodning.

Mvh

5 september 2010
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
melodic_death_metal skrev:

Vad fick du betala för hela kalaset? alltså med tändningslås och omkodning.

Mvh

tändningslåset köpte jag för 800:- på skroten, finns säkert billigare, men det var den som fanns i närheten. Och omkodningen kostade 620:- tror jag, VAG hade ett fast pris på det iaf. så totalt ca 1400:-

473 Inlägg
6 september 2010
det kan man ju leva med !

Sök