Blåsning på G på blocket.se eller?

Memme I'am AWESOME..
1 augusti 2010 · 2 783 Inlägg

Bra tips, säljer man något så ska man alltid betala cash på plats! big_smile

Jag köper alltid mina bilar kontant, åker till köparen lägger upp pengarna å får bilen! big_smile Likadant när jag slänger, eller så ber jag dom ta med sin digipass, följa med upp sätta överpengarna direkt på mitt konto så syns det direkt.

Har dom inte ngn digipass och ringer efter banktid så ber jag dom återkomma dagen efter om dom är intresserad.. smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
MeepMeep Finraggare
1 augusti 2010 · 2 381 Inlägg

Måste bara berätta om en ordentlig tomte som skulle köpa min passat för 8000. Han kom glad i hågen med en bankväxel på 6500 och tyckte att vi skulle göra affär. Nej bilen kostar 8000 och det sa jag på telefon. Diskussionen gick fram och tillbaka ett par varv varpå tomten river sin bankväxel i småbitar och triumferande går ut ur huset "Dessa pengar kunde varit dina hahaha".

Sen att bankväxel är likställt med kontanter tänkte han nog inte på. Hoppas han hade spärrkoden.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
kawiZz RMR-Crew
2 augusti 2010 · 478 Inlägg

eacan skrev:
När du ser pengarna på ditt paypal konto skall det vara klart smile

Skriv fan inte så när du inte har någon aning, det är hur lätt som helst att blåsa någon som köpare via paypal.
Det finns en anledning till att folket i turkiet inte får använda paypal överhuvudtaget, dom har helt enkelt gjort för mycket "charge backs".
Detta är säkra källor då jag känner folk i turkiet + att jag blivit lurad själv när jag sålde saker i ett spel.

Be han skicka pengarna via WU (Western union) om du får ett till sånt här mail, och be om koden före han får saken du säljer.

Senast redigerat av kawiZz (2 augusti 2010)

falmo
2 augusti 2010 · 473 Inlägg

kameramannen skrev:
Måste bara berätta om en ordentlig tomte som skulle köpa min passat för 8000. Han kom glad i hågen med en bankväxel på 6500 och tyckte att vi skulle göra affär. Nej bilen kostar 8000 och det sa jag på telefon. Diskussionen gick fram och tillbaka ett par varv varpå tomten river sin bankväxel i småbitar och triumferande går ut ur huset "Dessa pengar kunde varit dina hahaha".

Sen att bankväxel är likställt med kontanter tänkte han nog inte på. Hoppas han hade spärrkoden.

Sicken idiot ?

Hyperhead oseriös medlem
2 augusti 2010 · 239 Inlägg

Jag kan inte förstå att folk går på sånt ens, IQ badboll eller vadå???


Memme skrev:
Bra tips, säljer man något så ska man alltid betala cash på plats! big_smile

Och som memme skrev, Cash Is King

Annevare
12 augusti 2010 · 189 Inlägg

Det är mycket, bluffer den här årstiden med semestrar och liknade. Jobbar på ett hotell med stugby och vi har fått en hel del konstiga e-mail i sommar. En kille ville ha hjälp att lura brittiska versionen av allmäna-arvsfonden, sen så var det en "amrerikansk studiegrupp" som ville boka boende i en stuga i några veckor, dom skulle skicka en check på summan cirka 17000 Sek. När checken kom så var den utfärdad på 8000 pund nästan 90000 Sek.  När vi påpekade detta ville dom att vi skulle lösa in checken och invänta instruktioner vad vi skulle göra men övriga summan. som dom trodde vi skulle gå på den.

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson
falmo
12 augusti 2010 · 473 Inlägg

Annevare skrev:
Det är mycket, bluffer den här årstiden med semestrar och liknade. Jobbar på ett hotell med stugby och vi har fått en hel del konstiga e-mail i sommar. En kille ville ha hjälp att lura brittiska versionen av allmäna-arvsfonden, sen så var det en "amrerikansk studiegrupp" som ville boka boende i en stuga i några veckor, dom skulle skicka en check på summan cirka 17000 Sek. När checken kom så var den utfärdad på 8000 pund nästan 90000 Sek.  När vi påpekade detta ville dom att vi skulle lösa in checken och invänta instruktioner vad vi skulle göra men övriga summan. som dom trodde vi skulle gå på den.

Har hört om en modell där man skickar in för mkt pengar på ditt paypal konto och att man då skall skicka tillbaka de pengar som man har fått för mkt  där efter  när man skall lyfta över pengarna till sitt bankkonto så har avsändaren ett fejkat konto dvs inga pengar finns att tillgå :

Annevare
12 augusti 2010 · 189 Inlägg

falmo skrev:

Annevare skrev:
Det är mycket, bluffer den här årstiden med semestrar och liknade. Jobbar på ett hotell med stugby och vi har fått en hel del konstiga e-mail i sommar. En kille ville ha hjälp att lura brittiska versionen av allmäna-arvsfonden, sen så var det en "amrerikansk studiegrupp" som ville boka boende i en stuga i några veckor, dom skulle skicka en check på summan cirka 17000 Sek. När checken kom så var den utfärdad på 8000 pund nästan 90000 Sek.  När vi påpekade detta ville dom att vi skulle lösa in checken och invänta instruktioner vad vi skulle göra men övriga summan. som dom trodde vi skulle gå på den.

Har hört om en modell där man skickar in för mkt pengar på ditt paypal konto och att man då skall skicka tillbaka de pengar som man har fått för mkt  där efter  när man skall lyfta över pengarna till sitt bankkonto så har avsändaren ett fejkat konto dvs inga pengar finns att tillgå :

I vårat fall så handlar det om en falsk check som blir lite lättare att lösa in utomlands, sen så ber dom att få övriga summan tillbaka och har då lyckats sno 90000 från någon annans konto. var ett himmla liv om den här sortens bedrägeri för några år sen.

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang