Skyline R33 Gts-t, hur ska jag gå till väg? Trimning max 10 000kr

eFFd
14 juli 2010 · 18 Inlägg

Har drygt 10000kr att röra mig med, och vill få mer effekt i min skyline. Men jag vet inte vad kan vara bäst att köpa för dessa pengar. Ett intercoolerkit är ju klart, men vad mer? Lite över 300 sträcket hade jag hoppats på. Men kan jag verkligen göra så mycket utan att byta turbo? Orginalet är ju skrot.

Lämnar helst inte in bilen någonstans, gör det hellre själv big_smile

Vore även bra å få lite tips vart jag ska vända mig för att köpa saker. Har bara hittat pbz.se som känns som en relativt bra sida.

Senast redigerat av eFFd (14 juli 2010)

Bjorling
14 juli 2010 · 171 Inlägg

Spridare, Z32LMM och ett chip alt Nistune, ic kitt som du sa och sen mappa den.

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5
sir_daniel www.kudoz.se
14 juli 2010 · 3 802 Inlägg

avgassystem och gör en egen decat, plus ic-kitt och filter sedan ställer du upp laddtrycket så kommer du märka skillnad (se gärna till att du kan låna en bredbandslamda så du ser att den inte går för snålt)

eFFd
14 juli 2010 · 18 Inlägg

Kanske ska tillägga att jag har avgassystem redan, och ladd på 0.80 och filter och spec2 koppling.

ThomasNyqvist
20 oktober 2010 · 922 Inlägg

lånar gärna denna tråd  undrar samma sak lätt trimmning  ca 10 000  tillbörja med  har precis köpt  en  gtst  95a som har  avgassytem filter och  steg 3 koppling  dock tycker inte jag  det händer alls mycket  när man  trycker på gasen   skall juh vara 250  + i motorn  då det är 0,75 i ladd men tycker inte  jag  får någon upplevelse av den effekten  alls

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås
Nissan Skyline R33 gts-t "MSC driftteam" (1995)
Trik
25 februari 2011 · 219 Inlägg

soppa pump apexi fc och sedan mappa så ska du kunna få ut en del häst om du redan har luftfilter och avgassystem

Team Radioactive
Nissan Skyline r33 gts-t "pro int v8" (1996)
Erken rb26dett
25 februari 2011 · 136 Inlägg

Här är bromsningsresultatet av min förra gtst:
http://www.garaget.org/?car=120350&image=1229514

då med catbacksystem, öppet filter vid 0.75 i ladd. allt i princip original. så till 300+ är det inte långt.
Styrsystem och en riktigt mappning skulle jag rekomendera dig att göra om du ska gå vidare.

www.rhdjapan.com
www.teiwa.co.jp
www.nengun.com
www.ebay.com

därifrån har jag handlat alla mina grejer.

Mvh/Eric

Senast redigerat av Erken (25 februari 2011)

"anti antispinn"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang