6969
Sök

Köpa ford mondeo som pendlar/vinterbil ? tips och avrådningar tack

299 Inlägg
20 juli 2010
Trådstartare
det berömda ford man hör både gott o ont om...blivit erbjuden att köpa en mondeo års. 97a skattad, besiktad o fullt fungerande. är ju absolut ingen skönhet såklart men priset är inte så högt.
nån som har eller haft mondeo som kan ge mig nåt tips eller är det en tät formation av rullande reservdelar man får ta åt sig? tänker årsmodell och pris är det ju iaf rätt ny och mycket bil för liten peng men man har ju hört om fordryktet smile

det är en 2.0 doch 16 v iaf. en annan bra grej att veta vore vad den drar i soppa blandat/landsväg. skatt o försäkring?

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

Ollikkala Racing
1 725 Inlägg
20 juli 2010
Jobbar på ford verkstad och när det kommer in en mondeo äldre än -01 så ryser jag i hela kroppen, riktigt dåliga bilar i mitt tycke men visst ska det bara gå framåt kanske man kan leva med det och be till gud varje gång besiktningen närmar sig.

- Time Attack -

299 Inlägg
22 juli 2010
Trådstartare
hehe, visst är de dåliga o känns dåliga. verkar kunna rosta över allt. däremot verkar 16 v motorn vara rätt hyffsad. framför allt får man ju nästan hälla bensin ur bilen! så snålt går det.

vi får se vad framtiden får utvisa, för 4000 kr är det bara köra o va glad så länge det går. man åker ju hyffsat skönt iaf.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.

1 140 Inlägg
22 juli 2010
tjenixen smile hade en ford mondeo 2.0 clx -93a för några år sedan och det kan vara en av dom bästa bilarna jag haft! körde med bilen dagligen 8mil tur å retur från jobbet i ca ett år och körde förövrigt jävligt hårt med den wink det va däcktjut i varenda kurva, aldrig under 140 typ var jag än körde och en å annan ståbörn smile behövde aldrig byta annat än däck å kyl ( för jag va klantig å drifta in i en betong bänk smile komforten i en mondeo är grymt bra, sätena e nog fan bäst! toppen gick på min en tidig december morgon på E6an i ca 190 blås men fan så tålig förövrigt! se till å dra åt bultarna bara för på min så tappa ja ett hjul en gång smile haha

Lowered cars are like girls and their high heeled shoes. She can't run in them, they're uncomfortable, and incredibly impractical...
But there's no arguing how good she looks in them!

299 Inlägg
22 juli 2010
Trådstartare
min heter med clx, ful som stryk är den. det är tur att man sitter skönt i den o ej ser utsidan när man är ute o åker smile men alla mondeo va fwd va? undra om 93orna skiljer nåt mellan 97orna...
jaa. tappar jag hela navet är jag inte förvånad smile haha, tänkt själv. en så stor o ny bil men trots allt sätter de dit 4 bult!!!

2 600 Inlägg
22 juli 2010
mondeon ifrån 97 är bättre än den förra modellen har sj en som jag har köpt för att ha under en tid tills ekonomin har stigit tongue men är hur nöjd som helst dock har ju min bara gått 13 tusen mil vilket jag är lite stolt över hehe ;P men att köpa bil är som dag och natt man vet aldrig vad man får även om man köper en dyr fin bil.  stor plus är att jag tycker att den är bensin snål och ändå ganska stor bil med bra last möjligheter.

gör som jag kör gubba racer=)

Norrlänning
643 Inlägg
22 juli 2010
Själv har jag bara gott att säga om mondeon, farsan har en -99 som funkar hur bra som helst, och snorbilligt går den ju också. Modern brukar bli less när hennes diesel drar lika mycket som mondeon, det är ju kul wink

Fula ja, men som pendlarbil är det nog en bra ide, har själv funderat på det också, dom är ju tämligen iskalla på marknaden, så priset ligger ju rätt bra (=

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
22 juli 2010
Nej tack sunkigare bil får man nog leta efter

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

299 Inlägg
23 juli 2010
Trådstartare
klimpan: din ghia du har som också är är 97a har ju en helt annan kaross än den ja köpt. vad lustigt. kom karossen i skarven på 97 nån gång kanske?

2 600 Inlägg
23 juli 2010
Aquilla skrev:
klimpan: din ghia du har som också är är 97a har ju en helt annan kaross än den ja köpt. vad lustigt. kom karossen i skarven på 97 nån gång kanske?

hehe ja det måste den har gjort då tongue

gör som jag kör gubba racer=)

Sök