BMW 520i E34 Är slö, ryckig och går dåligt till och från

faraasen
20 juli 2010 · 21 Inlägg

Hej.
Som rubriken lyder så går inte min E34a som den ska.

Felbeskrivning:
Går ryckigt när man bara nuddar på gasen ibland (spelar ingen roll om den är varm eller ej).
När den rycker så smäller det från bakvagnen, som om det var nått som var glappt.
Blöddrar på höra växlar ibland, precis som om den inte fick luft.
Framljuset "flimmrar" typ som om det inte orkar lysa konstant.

Har skrivit på Autopower.se och det var nån som hade nån idé om tändspole/tändstift.

Någon här som har några idéer?
Ska till och åtgärda detta närmsta veckorna och även en hel del andra saker.
Så jag är tacksam för alla svar och idéer.

MVH

Detta är en signatur
Freakness
23 juli 2010 · 69 Inlägg

Ljudet du hör från bakvagnen kan vara slitna tvärbalksbussningarna (silentblock) Kolla upp dom!
Kan vara tändspolen, men då ska den reagera mest när den är varm. Men låt bilen gå varm och sedan lägger du handen på underdelen av tändspolen och är den kokhet (lägga handen max 2-3 sek) då är de bytes dags på den.
Men en annan grej som många inte tänker på är att kolla luftmängdmätaren. ta loss den från luftburken och kolla på tråden efter damkorn eller nått dyligt. Blås lite med högtryck och prova sen.

//Sebbe

Volvo S70 Classic "Mammas julklapp" (2000)
opela VD Hammar
24 juli 2010 · 613 Inlägg

Fordmannen skrev:
Men en annan grej som många inte tänker på är att kolla luftmängdmätaren. ta loss den från luftburken och kolla på tråden efter damkorn eller nått dyligt. Blås lite med högtryck och prova sen.

//Sebbe

håller med kolla luftmätaren, blås inte med för högt tryck då kan trådarna gå av

MVH Johan
Opel Omega B "What Productions" (1997)
Batta
25 juli 2010 · 1 353 Inlägg

Fordmannen skrev:
Ljudet du hör från bakvagnen kan vara slitna tvärbalksbussningarna (silentblock) Kolla upp dom!
Kan vara tändspolen, men då ska den reagera mest när den är varm. Men låt bilen gå varm och sedan lägger du handen på underdelen av tändspolen och är den kokhet (lägga handen max 2-3 sek) då är de bytes dags på den.
Men en annan grej som många inte tänker på är att kolla luftmängdmätaren. ta loss den från luftburken och kolla på tråden efter damkorn eller nått dyligt. Blås lite med högtryck och prova sen.

//Sebbe

M50 motorn har ju separata spolar direkt på stiften, så det tvivlar jag på.

rätt vanligt att lambdasonden ger upp/sotar igen också.

Annars kolla så att batteripolen sitter fast ordentligt.

hände på en av mina gamla bmw, då satt + kabeln lös, så varje gång man åkte i ett litet gupp så röck bilen till och alla lampor i panelen tändes ^^

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Freakness
26 juli 2010 · 69 Inlägg

Haha! ja helt otroligt att sånna små fel kan ställa till med så mycket :op

Volvo S70 Classic "Mammas julklapp" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang