Men h-vete vilket pill det var att byta turbo på dom här bilarna. Höll ju på att bli tokig. :o
Ni som gjort det vet vad jag talar om...
Nya och gamla:
Äntligen sitter den där den ska!
Sen hade vattenpumpen börjat läcka. Så det blev byte av vattenpump + kamrem när man ändå var i farten
Nya och gamla:
Remmen borta:
Nya vattenpumpen monterad:
Provkörning:
Blev riktigt nöjd med uppgraderingen. Tyckte inte det skiljde så mycket storleksmässigt mellan t2 och t25. Men den blev mycket piggare efter bytet. Sen gör väl 3 tums downpipen stor skillnad också.
Laddtrycket ligger nu på 1bar. Tips på hur man kan sänka det? Om man vill åka lite mer safe ibland. Har pysventil som är max inskruvad.
nu vet jag inte hur din budget är men en EBC brukar kunna bli rätt dyr i inköp (en beg. ligger väl från 2000kr). Jag kör en daws device (kulventil istället för en nålventil) på konstant 0,9 bar i skylinen, kostar runt 300kr.. Hittade en sådan på denna sida http://www.hwkracing.se/7.html
nu vet jag inte hur din budget är men en EBC brukar kunna bli rätt dyr i inköp (en beg. ligger väl från 2000kr). Jag kör en daws device (kulventil istället för en nålventil) på konstant 0,9 bar i skylinen, kostar runt 300kr.. Hittade en sådan på denna sida http://www.hwkracing.se/7.html
Mvh Tobbbe
daves i all ära men de känns mkt bättre att se via display vad bilen laddar samt att man har bättre kol på skenande ladd men som du sa.. budget är budget
Försökte också på den gigantiska bakrutan men det blev fullt med bubblor för den är så konstigt böjd. Men har köpt mer film och ska prova göra den igen!