Nissan 200 sx s13-92:a bluddrar tappar kraft vid gaspådrag!

_blitz_
22 juli 2010 · 303 Inlägg

som rubriken lyder så när man stämplar på gasen så bara spottar de å bluddrar å smäller men ingen kraft även fast ja ställt mer laddet till 0,6-0,7 bar.. sen ibland går han bara på 3 cylindrar en stund sen hoppar 4:e igång igen osvosv... någon som kan hjälpa mej? kanske kan va taskiga tändkablar? obs/ stiften e nya!

Nissan 200sx s13 "Dirtbag" (1992)
Angeland
22 juli 2010 · 245 Inlägg

tändspolarna är väl standard att  dom går sönder på S13 va?

Senast redigerat av Turbo_Davve (22 juli 2010)

S.v.r
_Jonsson
22 juli 2010 · 150 Inlägg

kollat tändningen?
kollat så gapet på stiften är 0,6-0,7?

Är bilen helt orginal eller nått utbytt?

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
Mickius
22 juli 2010 · 4 670 Inlägg

Jag skulle börja med o byta alla 4 stiften, Kolla dom 4 tändspolarna så alla funkar som dom ska.

_blitz_
22 juli 2010 · 303 Inlägg

som sagt var e stiften sprillans nya, de som är gjort på den är steg 2 chip fmic å uppställt laddtryck men nu har ja ställt ner de igen men får väl ta å kolla tändspolarna imorn..och vad menar du _Jonsson med att gapen på stiften är 0,6-0,7?

Nissan 200sx s13 "Dirtbag" (1992)
_Jonsson
22 juli 2010 · 150 Inlägg

Endel stift  man köper kan ha ett gap på nästan 1,2mm men man brukar få knacka ihop tom till 0,7 då man bruka köra det på ca18det...

har bilen funkat förut, har du ändrat nått som gjorde att den börja gå skumt?
kollat så du inte har tryckläcka på tryckrören eventuellt nån vakeum (stavning) slang?

Har du orginal bränslepump? orginal är kassa och bruka inte hänga med mer än när bilen är helt orginal när man gasar/belastar bilen..

Jag skulle börja med kolla spolarna så dom verka schyssta och sedan se över kontakter och kolla tändningen så den står rätt...

Var dig själv. Alla andra är redan upptagna!
_blitz_
22 juli 2010 · 303 Inlägg

aha ok!smile nej har inte ändrat nånting utan de började för ett par veckor sedan bara=/ får kolla läckage oxå.. jo soppapump har ja funtat på för originalarn sitter i nu.
jo jag får göra det! tack så mkt för hjälpen!

btw! har letat runt på nätet i stort sätt hela dagen efter tändkablar och spolar till min bil men de finns ju tamejf*n INGENSTANS?!?!?! va inne på meca och mekonomen idag med men dom hade inget... nån som vet var de säljs?

Nissan 200sx s13 "Dirtbag" (1992)
Mickius
22 juli 2010 · 4 670 Inlägg

Är du inte medlem på nogs.se så bli det. där lär du säkerligen finna någon som har några fungerande o sälja

På forumet

_blitz_
22 juli 2010 · 303 Inlägg

mickius skrev:
Är du inte medlem på nogs.se så bli det. där lär du säkerligen finna någon som har några fungerande o sälja

På forumet

Tack!smile

Nissan 200sx s13 "Dirtbag" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang