Hejsan gjorde ett inlägg för ett tag sedan om att jag ej fick bra ladd. visade sig vara att turbon var slut. bytte nu turbo, har dock samma problem som innan. monterade turbon i fredags, dubbelkollade allt och så det var tätt. turbon är en ny. problemet kommer när jag börjar ladda.
Om jag kör och laddar lite lugnt så är de ok men så fort jag öser på och laddar kan ej beskriva detta ljud
Motorn är den stora 2.3 liters motorn på 200 hästar med di. Magnetventilen fungerar, testat denna på en annan saab. Är rädd för att bilen spikar och har skadat ett vevlager. om jag drar på fullt på ettan hörs inget. men bara på de andra växlarna. måste ha en bra belastning innan det hörs.
trodde först att det var min dump som spökade do den gärna ville lossna. men bytte till original men blev ej bättre, blev dock tystare en stund för att sedan gå upp till samma volym så att säga.
Tål att sägas att vid inköpet av bilen när laddet kom spökade dumpen som öppnade sig hela tiden om man inte lekte upp laddtrycket.
någon som kan hjälpa mig med detta fenomen hade varit jätte bra.
MVH nixon
ps, bilen är ej chippad eller något, helt original.