Vilken olja på toyota supra manuell!

KrilleoGolfen
25 juli 2010 · 45 Inlägg

Hallå ja!

Har precis köpt en toyota supra -95 med cirkus 350 hästar och manuell 6 växlad låda.

Vad ska jag ha för olja i blocket o i lådan? som är bäst för den?


Mvh
Kristoffer

falmo
25 juli 2010 · 473 Inlägg

I instruktionsboken eller servicehäftet skall det gå att läsa tillverkarens rekomendationer

merl
25 juli 2010 · 202 Inlägg

V160 olja ska du ha i.

casten Toyota Supra MKIV
25 juli 2010 · 209 Inlägg

Lådan ska du ha orginal olja, dock tar inte toyota hem dessa så snacka med supramannen racing.
I motorn beror ju på hur du kör?  men mobil 1 5w50 borde ju täcka de flesta behoven

AnesN Bilmekaniker
29 juli 2010 · 805 Inlägg

I lådan kan du köra Transmax-Z eller orginal oljan (v160) kör på Transmax-z och tycker det funkar hur bra som helst inga problem överhuvudtaget och i motorn kör jag Castrol Edge sport 10w-60

Stefan Varberg Supraman
29 juli 2010 · 2 300 Inlägg

Jag kör med vanlig atf olja som uppfyller kraven plus att de stod på lådan att de skulle va atf tongue
V160 olja är inget krav att de ska va i.
I motorn så kör jag med vanlig olja som ligger runt 10-30w som toyota rekomenderar.
Att lägga pengar på extremolja är onödigt då man på en bil som denna bör byta olja ofta och då behövs inte extremoljan egenskaper som främst består i att den ska hålla att köra på länge.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang