B230ft "bränslefel"?

eckee
27 juli 2010 · 29 Inlägg

tjenare
skulle starta min b230ft idag efter den stått en vecka under oljekylebyte, skulle starta den gned på starten i ca 30 sek om och om igen, sen bytte jag tändspole för viste att den var "klen" bytte den, sen starta igen gned lite på starten sen vred jag av nycken och då "baktände" den sen small det till. provade igen sen gick den perfekt tills jag kom av gårn och ut på landsvägen drog på och då spikade han vid 2.500 rm jaha tänkte jag, han får väl förlite soppa stoppade på en btr (bränsletrycksregulator) och provade mig fram från 3.5kilo till 6 kg och det vart inge skillnad, ska ut och kolla om tändstiftern är svarta imorgon, och sätta dit dubbla bränslepumpar för att se om det blir nå bättre. Är tändföljden 1-3-4-2 på b230ft? för det var den dock inte på min. men då skulle den ju inte starta tänker man men det gör den och har inte ändra på något förutom tändspolen sen den blev startad idag. mvh Ecke

gasar till det rasar!
RoniisH
27 juli 2010 · 300 Inlägg

Underligt... Hade precis samma symptom med en Saab 900i då den kunde smälla till, men då ville den inte starta alls. Då var det fel tändningsföljd efter tändkabelsbyte.

loow Jävel
27 juli 2010 · 2 018 Inlägg

1342 är de, och de går att sätta fel och att den startar ändå, men då går den illa som fan.

You got to risk it, to get the biscuit :)
eckee
27 juli 2010 · 29 Inlägg

RoniisH skrev:
Underligt... Hade precis samma symptom med en Saab 900i då den kunde smälla till, men då ville den inte starta alls. Då var det fel tändningsföljd efter tändkabelsbyte.

ska ut och kolla om det är tändspolen som spökar för lärde mig ett knep på volvo att om man rycker bort kabeln från fördelaren och lägger den på blocket och gnider den på starten om det är blå låga då då är det fördelaren och frammåt det är knas om det är gul eller ingen så är det tändspolen och bakåt.   
förlåt för dålig svenska hoppas att det blev läseligt XD

gasar till det rasar!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang