5056
Sök

Strul med tändning? [Golf 2]

484 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
Idag åkte jag en kort sväng med min Golf och på hemvägen så tvärdog bilen bara så att jag blev ståendes ganska illa, men den gick att starta direkt och köra iväg men bilen gick långt ifrån bra, den hackade som fan på 2:an oavsett om jag körde sakta eller gasade på lite.

Samma procedur upprepades 2 gånger till, sen buskörde jag lite med den för att ja... "sota ur den" roll

Kan tillägga också att den går bra på tomgång!

I alla fall sen gick bilen bra igen yikes nu går den som den ska.

Men vad kan ha orsakat detta?
Litar inte på bilen pga det som hänt, och pga bristande kunskaper så vänder jag mig till er...

Min gissning, utan att veta allt för mycket är tändningen, byta kablar, stift osv...
Är jag på rätt väg eller har ni någon annan gissning?

Vore gärna bra om en lösning finnes då jag måste ha bilen tills början på nästa månad.

Tacksam för hjälp.
Senast redigerat av sterge (27 juli 2010)

Föddes till att älska Volvo.

300 Inlägg
27 juli 2010
Börja med det du själv har nämnt; tändstift, tändkablar, fördelarlock samt rotor.

484 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
RoniisH skrev:
Börja med det du själv har nämnt; tändstift, tändkablar, fördelarlock samt rotor.

Tänkte dra och handla det så fort jag får pengar, är luspank för tillfället sad

Vet du om man kan köpa nån sats med allt som man behöver och vad det kan tänkas kosta? tänkte handla på Biltema men hittar inte nåt på deras hemsida.

Föddes till att älska Volvo.

300 Inlägg
27 juli 2010
sterge skrev:
RoniisH skrev:

Tänkte dra och handla det så fort jag får pengar, är luspank för tillfället sad

Vet du om man kan köpa nån sats med allt som man behöver och vad det kan tänkas kosta? tänkte handla på Biltema men hittar inte nåt på deras hemsida.

Rekommenderar inte att du köper sådana viktiga prylar på Biltema. Det kan inte sluta annat än illa.

Om du går in och tittar på Mekonomen så har du priserna för de olika prylarna. Bör väl rimligtvis inte bli högre än 1300 spänn sammanlagt.
Senast redigerat av RoniisH (27 juli 2010)

Sök