7959
Sök

V.S motor m5 v10 twinturbo

1 422 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
Nu har dom tryckt ihop en dubbelturbo v10. Volymen har minskat till 4,8 liter men effekten ligger på ungefär 1850 hästar. Väntar bara på att den här ska landa i någon bil. Vad tycker ni?

"Unloaded"
1 557 Inlägg
27 juli 2010
Åh helvete. Måste bara hitta en bil som motorn får plats i först, utrymmesmässigt =P Vore fräckt att ha denna i en fräsch gammal BMW 840/50 big_smile Helt löjligt effektuttag, de är skillade på V.S smile

"When innovation meets passion!"

dARKiE
5 031 Inlägg
27 juli 2010
Poooorr! dem får gärna låna min bil och montera ner den! wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
27 juli 2010
Riktigt bra med tryck faktiskt. smile

Väntar bara på att han kommer upp till Kenny Duttweilers nivå, han fick ju ut över 2200bhp ur en 3.8 liters Buick V6 under 90'talet. tongue

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Svetsare
3 150 Inlägg
27 juli 2010
Fyfan vilket jävla tryck!!!!!!!!!!!!  :'DD   Dom på V.S Motor är fan dumma i huvudet  big_smile
Senast redigerat av ZonaX (27 juli 2010)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

1 422 Inlägg
2 augusti 2010
Trådstartare
Den ska tydligen få ses redan iår på Gardermoen smile Dedär är en riktig motor det! Höga varv och turbo är myys. Ska bli roligt att se lite tider på den där. Vill se IRL!

7 606 Inlägg
2 augusti 2010
ser ut som om motorn redan varit byggd i en bil,, annars skulle inte avgasrör å dyl se ut som dom gör,, man vill ha allt som det ska se ut i bilen när man bromsar, så man inte får någon otrevlig överaskning när den landar i bilen,, det svåra är dock bränslet,, man kan ju inte plocka ur ledningarna men pumpar osv brukar följa med på bromsning

1 534 Inlägg
2 augusti 2010
tycker deras "vanliga" s38 motorer de trimmar är mer insane wink
men denna var rätt nice ändå!

260 Inlägg
2 augusti 2010
Kan gärna få skohorna ner den i riskokaren smile

2 266 Inlägg
2 augusti 2010
skulle kunna tänka mig att bilen kommer ha avgasröret ut genom skärmarna fram om man kollar på downpipen vattenkyld intercooler de är ballt

svetsdiff !!!

64 Inlägg
3 augusti 2010
metanol är fusk!
Nej men tummen upp åt vs som har gjort ännu en galen motor.
ang vattenkyld ic så är det fränaste när man bygger in allt i insuget tex ivars bil.

303 Inlägg
3 augusti 2010
hade man haft pengar så hade man tryckt ner denna motor i en annan bakhjulsdriven bil som också har v10 som kommer från italien å visat hur en sport bil ska va från början bilen jag tänker på är ju en lambo  of corse

heter numera blyfot_racing här på garaget

Sök