5423
Sök

Lambasonden Volvo v70-04

2 Inlägg
29 juli 2010
Trådstartare
Hej.
Fick en anmärkning på motorsystemfel på besiktningen.
Körde en felsökning på datorn som visade att det var främre lambasonden.
Bytte den och släckte lampan. Allt väl trodde jag.
Bilen gick som en kratta. Mycket ojämt. Efter ett tag så gick den normal men då hade
lampan för motorsystemfel tänds igen.
Vad kan det vara för fel?
M.v.h Micke

473 Inlägg
30 juli 2010
får du samma kod nu ?

2 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
Ursäkta att jag inte svarat. Semester. Ja det får jag. Har tagit av batterikablarna,då lyser inte lampan. Jag körde ända ner till kusten utan missöde. stannade å handlade när vi kom fram. Då tändes lampan när jag startade igen. Borde den inte ha tänds på en gång? Kan det ha blivit något vajse med bränsleinsprutningen i och med att lambasonden var dålig? Han går knackigt ibland när jag har startat om bilen.

473 Inlägg
11 augusti 2010
Om du släcker lampan med att rycka kabelskon finns loggen kvar i minnet. men skall inte tända sig . att den uppkommer efter lång tid är vanligt . hade ett liknade fel på min octavia 1,8 t där jag dels fick felkod på båda lambdorna  men även att den gick för snålt (lean) tog ner lamboda sonderna och gjorde de rena med elektronikspray . funkade i ett par dagar sedan lysande lampa igen men då bara att den gick för snålt . körde på med startgas runt grenröret när bilen var igång rätt som det var ökade den i varv hittade således en vacumslang som var sprucken . bytte denna sedan har bilen funkat , hade även jag en vandrande tomgång.

Sök