7393
Sök

Glasögonstyrka i vindrutan?

134 Inlägg
30 juli 2010
Trådstartare
Tjena!

Köpte en saab 9-3 -03 för några dagar sedan. Det känns som att det är styrka i vindrutan:/
Jag får ont i ögonen nu när jag kör bilen.
Någon som har hört talas om detta förut? Finns det? eller är det något annat?

Det är bara vindrutan som är sådan inte dom andra rutorna.

/Andreas

* Voff voff *
11 265 Inlägg
30 juli 2010
Lustigt nog har jag oxå upplevt det du beskriver på några bilar...

Jag TROR, med betoning på tror, att det har någonting med laminering i vindrutan att göra, men exakt varför det blir så på vissa bilar vet jag ej! Har dock bara stött på det i ett fåtal bilar (och jag kör måååååånga olika bilar på jobbet) och samtliga har varit av olika märken så det verkar ej vara märkesbetingat!

Prova förresten att röra på huvudet upp/ner/höger/vänster medans du tittar genom rutan... Klart obehagligt!

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (30 juli 2010)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

134 Inlägg
30 juli 2010
Trådstartare
Brådhis skrev:
Lustigt nog har jag oxå upplevt det du beskriver på några bilar...

Jag TROR, med betoning på tror, att det har någonting med laminering i vindrutan att göra, men exakt varför det blir så på vissa bilar vet jag ej! Har dock bara stött på det i ett fåtal bilar (och jag kör måååååånga olika bilar på jobbet) och samtliga har varit av olika märken så det verkar ej vara märkesbetingat!

Prova förresten att röra på huvudet upp/ner/höger/vänster medans du tittar genom rutan... Klart obehagligt!

//Brådhis

Okej a tack.

Jag va borta på en glasfirma nu och dom trodde att det kunde vara silikon eller något på rutan så jag ska testa att vaxa rutan.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
30 juli 2010
Farsans A4 från 96 hade som en böj nästan mitt i rutan. Fruktansvärt störande och jag fick huvudvärk av detta tills jag lyckades vänja mig. hmm

Men styrka i rutan tror jag bara Mr. Magoo hade på sin Studebaker i filmen.. Rutorna var slipade så det såg ut att förstora.. lol
Hittade tyvärr inga bilder på den.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Sök