2661
Sök

Saab 9-5 aero 00. Felmeddelande: "Key not accepted". åtgärd?

1 Inlägg
30 juli 2010
Trådstartare
Hallå. När jag ska starta bilen måste jag hålla in knappen som öppnar bakluckan på bilen annars startar den inte. Och när jag väl gjort det så kommer felmeddelandet "Key not accepted" upp på displayen.

Någon som vet varför det står så eftersom att bilen ändå startar, och vad man kan göra för att få bort meddelandet. Finns det nåt annat sätt än att lämna in nyckeln på saab och pröjsa 1k st. ?

Och jag har även hört att bilen inte går som den ska när det är såhär, att den stryps på något vis. stämmer eller bara skitsnack ?

Tacksam för hjälp.

// Mathias

BMW för hela slanten!
38 Inlägg
2 augusti 2010
Det du måste göra är att koda om nyckeln/nycklarna. Om det sätts in nån strypning kan jag inte svara på. Men det låter både konstigt och onödigt...

Ring till en saab verkstad och fråga för säkerhets skull. kan ha fel:)

/ lycka till

rangerare
115 Inlägg
4 augusti 2010
enda sättet den skulle strypas är om det finns en nybils spärr, brukar finnas innan nycklarna aktiverats hos vissa märken. för att förarna av biltransporter mm inte ska kunna nöjjesåka snabbare än 30 km/h

2 164 Inlägg
4 augusti 2010
Åk till närmaste verkstad med tech2 så är de att lägga in nyckeln igen så kommer de bli bra. Byt batteri med i nyckeln så är de med gjort.
Behöver inte kosta så mycket att fixa.

/F

Sök