Menzerna Final Finish eller 3m Maskin Polish?

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
5 augusti 2010 · 4 418 Inlägg

lindell90 skrev:

Jill skrev:

lindell90 skrev:
Angående lackskydd så tycker jag att du ska satsa på Menzerna Powerlock istället för Fireglaze. Hållbarheten ska vara det samma men ytan du får av Powerlocken är så löjligt hal samt så får den en blankare lack och mer wetlook än Fireglaze. Dock är inte Fireglaze dåligt men Powerlocken verkar vara drygare samt något billigare också smile

Finns det någonstans där man kan läsa om hållbarheten och PowerLock ?
Har ju länge vart tveksamheter och ingen som skrivit att dom är nöjda med hållbarheten, utan bara glansen smile

det är fortfarande för nytt på den svenska marknaden för att kunna bedömma hållbarheten. Men Fireglaze vet jag bara håller bra men är väldigt "tråkig" annars. Ingen enorm glans, tråkig avrinning samt att ytan inte blir så hal som av Powerlocken smile

Ok.
För Menzernas tidigare skydd hade ju noll hållbarhet, därför vågar jag inte rekommendera Powerlock innan man säkert vet hållbarheten på det.

Robin-T
1 september 2010 · 168 Inlägg

Har kört min bil med dubbeltrisse-maskin med gula täta medelhårda och pf sen ff sen ett lager sonax flytande på de, riktigt nöjd med medlena! Finns bilder på min sida. Funderar på powerlock, kan man lägga ett lager vax på powerlocken för extra hållbarhet? Drygt medel?

Va tycker ni om Menzerna Sealing Wax? Eller rekommenderar ni något annat vax?

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
2 september 2010 · 4 418 Inlägg

Robin-T skrev:
Har kört min bil med dubbeltrisse-maskin med gula täta medelhårda och pf sen ff sen ett lager sonax flytande på de, riktigt nöjd med medlena! Finns bilder på min sida. Funderar på powerlock, kan man lägga ett lager vax på powerlocken för extra hållbarhet? Drygt medel?

Va tycker ni om Menzerna Sealing Wax? Eller rekommenderar ni något annat vax?

Hållbarheten verkar inte vara riktigt bra av vad jag har läst, den verkar bli sträv rätt fort... Vilket jag personligen inte gillar.

Robin-T
2 september 2010 · 168 Inlägg

Jill skrev:

Robin-T skrev:
Har kört min bil med dubbeltrisse-maskin med gula täta medelhårda och pf sen ff sen ett lager sonax flytande på de, riktigt nöjd med medlena! Finns bilder på min sida. Funderar på powerlock, kan man lägga ett lager vax på powerlocken för extra hållbarhet? Drygt medel?

Va tycker ni om Menzerna Sealing Wax? Eller rekommenderar ni något annat vax?

Hållbarheten verkar inte vara riktigt bra av vad jag har läst, den verkar bli sträv rätt fort... Vilket jag personligen inte gillar.

Hmm, okej, nja de e ju inge vidare. Va rekommenderar ni för annat lacksydd än fireglaze? Läst att de kan bli lite fulare/mattare yta på solida bilar än metallic därför vill jag undvika fireglaze.

peegee Forummoderator
2 september 2010 · 2 924 Inlägg

Jag är väl inte enormt insatt i aktuella bilvårdsprodukter som ni nämner här men jag ser ju vad ni rekommenderar smile
När ni diskuterar dessa "proffsmedel" (som jag uppfattar det?) så vill jag passa på att fråga vad ni anser (konstruktivt) om Turtle Wax's produkter?
Tänker då framförallt på deras röda Extreme Nano-Tech och blåa ICE produkter, som säljs på många ställen? smile

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
_Norrland_ Bilvårdstekniker
3 september 2010 · 766 Inlägg

Robin-T skrev:

Jill skrev:

Robin-T skrev:
Har kört min bil med dubbeltrisse-maskin med gula täta medelhårda och pf sen ff sen ett lager sonax flytande på de, riktigt nöjd med medlena! Finns bilder på min sida. Funderar på powerlock, kan man lägga ett lager vax på powerlocken för extra hållbarhet? Drygt medel?

Va tycker ni om Menzerna Sealing Wax? Eller rekommenderar ni något annat vax?

Hållbarheten verkar inte vara riktigt bra av vad jag har läst, den verkar bli sträv rätt fort... Vilket jag personligen inte gillar.

Hmm, okej, nja de e ju inge vidare. Va rekommenderar ni för annat lacksydd än fireglaze? Läst att de kan bli lite fulare/mattare yta på solida bilar än metallic därför vill jag undvika fireglaze.

http://www.prorecond.se/webshop/index.p … ductId=359

Där har du ett lättarbetad lackskydd med bra hållbarhet smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
_Norrland_ Bilvårdstekniker
3 september 2010 · 766 Inlägg

peegee skrev:
Jag är väl inte enormt insatt i aktuella bilvårdsprodukter som ni nämner här men jag ser ju vad ni rekommenderar smile
När ni diskuterar dessa "proffsmedel" (som jag uppfattar det?) så vill jag passa på att fråga vad ni anser (konstruktivt) om Turtle Wax's produkter?
Tänker då framförallt på deras röda Extreme Nano-Tech och blåa ICE produkter, som säljs på många ställen? smile

Nu har jag inte provat speciellt mycket Turtle Wax produkter då jag inte sett någon anledning till det då jag har hållt på i bilvårdsyrket hela min bilburna tid så har alltid haft tillgång till "proffsmedel" mer eller mindre.
+ att det idag är så enkelt att beställa proffsprodukter som privatperson.

Angående dom blåa ICE produkterna så har jag bara snabbkikat på dessa, DYRT vill jag minnas att var?
Känns spontant som att det är designen man får betala det extra för.

Kanke inte svaret du var ute efter precis, men lite tankar från en som provat en del olika produkter.

/Chrille

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang