Saab 9000 cse rostig framskärm, vart kan man få tag i ny/beg.

Defenestration
2 augusti 2010 · 28 Inlägg

Tjenare! Köpte en Saab 9000 CSE för ett tag sedan. Den är i fint skick och rostfri överallt förutom höger framskärm. Så var nere till två bilverkstäder idag för att höra hur mycket dom tar för att fixa det. 2500:- skulle en ha medan den andre sa att det är lika bra att köpa en ny då rosten kommer att komma tillbaka.

Har tyvärr ingen bild på hur det ser ut. Men det är alltså över höger framdäck.
Vet någon var man kan få tag i dessa framskärmar? Jag har letat överallt men kan inte hitta någon.
Kanske finns någon som har en till salu?

_2Furious_ Drifting Streetrace
3 augusti 2010 · 225 Inlägg

har du kolla på skroten? billigast o hitta en bra skärm o kapa ur själv! beror på hur händig du är iofs.
nya går säkert och beställa från SAAB men inte så billigt sen finns de säkert ekonomiplåtar o köpa via mekonomen eller andra ställen

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
Gizmojohan
3 augusti 2010 · 3 295 Inlägg

en framskärm borde ju finnas på lagabasen, har du kollat där? man byter ju liksom en komplett framskärm så "noBrake" har nog lite knasidé med att kapa och greja.

HenkeTIC
3 augusti 2010 · 888 Inlägg

Nya skärmar kostar 4000 + moms sist jag kollade. Finns inga pirat. Finns inga fina på bildelsbasen heller utan alla är rostiga.

Vilken färg e det på din?

Mvh Henke

Defenestration
3 augusti 2010 · 28 Inlägg

Jag tittade på skrotens hemsida men hittade ingen. Varit inne o tittat på blocket, folk som säljer bilarna i delar men varenda gång så är framskärmarna borta...

Den är grön. Men verkar som att jag inte kan vara så kräsen utan försöka hitta en skärm, sen möjligtvis lacka om den.

Tack för svar

Senast redigerat av Defenestration (3 augusti 2010)

Tompisen
6 augusti 2010 · 242 Inlägg

Är det någon som hittar så meddela gärna mig med, behöver både höger och vänster framskärm till min 9000. Färgkod 247. (:

Saab 9000 2.3T CSE "Tysken" (1996)
Saab 9-3 1.9Tid "tröskan" (2008)
Volvo V50 1.6D DrivE "frugans" (2010)
Defenestration
7 augusti 2010 · 28 Inlägg

Tompisen det är riktigt svårt att få tag i. Du kan väl säga till om du hittar ett ställe där dom säljer nya? För jag kan inte hitta det alltså. Mekonomen har till saab 9000 - inte CS!! För 2900:-. Men inte CS....

BoRag
18 september 2010 · 118 Inlägg

Nej det är märkligt att det är så svårt att hitta nya skärmar till cs modellerna. Tyvärr så rostar typ alla cs i framskärmarna. Att få tag på nya skärmar till cc-cd är inga problem och inte så dyrt men när man ska ha till cs är det stopp. Jag har dock haft tur ibland och hittat fina på blocket. Någon borde börja tillverka framskärmar till cs i glasfiber, dom skulle gå åt som smör i solsken tror jag å så slipper man rosten som alltid annars blir.

Saab 9-3 (2006)
Noskaj
13 maj 2013 · 1 Inlägg

Det fins ett företag som tillvärkar sådanna..

http://www.yourvismawebsite.com/a-compo … a---b/9000

Bårde glasfiber o kolfiber..

BoRag
15 maj 2013 · 118 Inlägg

Det är ju fantastikt bra. big_smile Eftersom framskärmarna nästan alltid är sönderrostade på saab 9000 cs modellerna. Fast nu har jag iof inte min cs kvar, men jag trivdes så bra med saab 9000 så inte omöjligt att jag köper en sådan igen. wink

Saab 9-3 (2006)
AeroMackan
15 maj 2013 · 607 Inlägg

Eller så köper man nya på Saab.

Tung_Phung
11 augusti 2016 · 1 Inlägg

Ett företag i Karlskrona som tillverkar skärmar i glasfiber och med önskad färg på gelcoat. Riktiga hjältar som hjälper oss hålla våra pärlor i topptrim big_smile

http://www.acm-ab.se/framskarm-saab-900 … 98-/1195-0

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang