S60 2,4T går ojämnt vid fullgas?

Bazibaz
3 augusti 2010 · 52 Inlägg

Hej, för några dagarsen så började bilen gå ojämnt vid högre växlar. speciellt när jag ger fullgas? vid full gas brukar jag ligga på 0,4 bar. men nu när jag ger fullgas laddar den mellan 0.3-0.6 och den går som skit... någon som vet vad de kan vara?

egen ide är att jag har ett öppet sport filter, men de har jag haft ett tag, funderar på om de börjar bli dåligt och bilen behöver mer luft?

skulle helst slippa lämna in till volvo o.O

Volvo S60 "Kristina" (2002)
MutatedHero
3 augusti 2010 · 19 Inlägg

Bazibaz skrev:
Hej, för några dagarsen så började bilen gå ojämnt vid högre växlar. speciellt när jag ger fullgas? vid full gas brukar jag ligga på 0,4 bar. men nu när jag ger fullgas laddar den mellan 0.3-0.6 och den går som skit... någon som vet vad de kan vara?

egen ide är att jag har ett öppet sport filter, men de har jag haft ett tag, funderar på om de börjar bli dåligt och bilen behöver mer luft?

skulle helst slippa lämna in till volvo o.O

Kör du öppet filter som oljas? I sådant fall kand et vara bra att kolla så att LMM inte tagit skada då det kan ge ojämn gång. Det finns rengöringsspray att köpa för detta, har för mig att CRC har en variant som heter air mass sensor cleaner.

Kolla även så att samliga vakumslangar är täta då ditt laddtryck verkar pendla mycket.

Bazibaz
3 augusti 2010 · 52 Inlägg

kanon, vilka är CRC? finns de någon hemsida så man får köpa sprayen;) alla vakumslangar är täta:) tack för hjälpen!! hoppas detta löser mitt problem:>

Volvo S60 "Kristina" (2002)
Ibbee
4 augusti 2010 · 262 Inlägg

kolla Luftmassemätaren

BlakkT5
22 augusti 2010 · 118 Inlägg

Låter som magnet ventilen annars..

Överladdat, ja tack!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang