5469
Sök

Golf IV -00, går inte att gasa. Lägger av hela tiden

1 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
Har ett problem med min Golf IV 1,4 -00, 8600mil.

Det började med att den stannade ibland utan anledning, ett tag efter det så blev det ryckigt tidvis vid körning (ungefär som när man släpper gasen tvärt och sen gasar fullt, flera gånger i rad) och efter det stannade bilen. Det kan hända i princip var som helst, när som helst, inne i stan 40 km/h, motorväg 120 km/h. Ja ni fattar. Någon av gångerna så började även oljelampan att lysa, oljan är påfylld och ok.

Härom dagen så märkte jag att det inte gick att få upp varvtalet till mer än runt 3300 och då lät det som att bilen övervarvade, trots detta så händer det i princip ingenting. Alltså det spelar ingen roll hur mycket jag gasar så rullar bilen knappt framåt. Nu har jag precis kommit in efter en "åktur" som inte ens är värdig en epa-traktor... Jag kunde köra max 5 km/h, knappt ens det eftersom bilen la av hela tiden.

Ingen felsökning har gjorts men bilen servades senast i feb/mars -10 och gick prickfri genom besiktningen för 2v sedan. Naturligtvis förstår jag att den måste lämnas in på verkstad men vad i hela världen kan det vara för fel på skrothögen???

Sök