2295
Sök

Ford Mondeo ST 220: Fjädrar och dämpar, orginal och prestandakit?

4 Inlägg
10 augusti 2010
Trådstartare
Hej, är det någon som vet och har erfarenhet av vad det är för fjädrar och dämpare som sitter som orginal på en ST220 och om de i bra skick räcker eller det finns eftermarknadskit (både dämpare och fjädrar, gärna som sänker) som styvar upp bilen utan gokart-syndrom? Jag har luskat lite på nätet, men STn verkar vara lite mobbad när det gäller kompabiliteten.
Tacksam för snabba svar med märke och modell samt var man får tag i grejorna. Det som sitter på nu bör bytas snarast.

Mvh
Almb
Senast redigerat av Almb (10 augusti 2010)

Motstår allt utom frestelser

352 Inlägg
14 december 2010
Almb skrev:
Hej, är det någon som vet och har erfarenhet av vad det är för fjädrar och dämpare som sitter som orginal på en ST220 och om de i bra skick räcker eller det finns eftermarknadskit (både dämpare och fjädrar, gärna som sänker) som styvar upp bilen utan gokart-syndrom? Jag har luskat lite på nätet, men STn verkar vara lite mobbad när det gäller kompabiliteten.
Tacksam för snabba svar med märke och modell samt var man får tag i grejorna. Det som sitter på nu bör bytas snarast.

Mvh
Almb

har själv haft min ST i över 2 år  och jag är jättenöjd med chassiet. tillverkaren av fjädrarna är självaste Eibach som har bl.a gjort fjädrar för BMW m3 e46, så det är kvalitet på grejerna. har haft funderingar att byta till ett coilover kit men varje gång jag sätter mig bakom ratten så vet jag varför jag ska ha originalet kvar smile

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"

Livsnjutare
15 Inlägg
26 oktober 2011
Almb skrev:

Mvh
Almb

Ska du förbättra väghållningen så tycker jag du ska börja med att kit med tuffare bussningar - minskar lastväxelreaktionerna samt slitet vid pådrag - du får en mycket stabilare vagn utan att tumma på komforten.

Ex:
http://www.ebay.co.uk/itm/250803368729? … 1423.l2649

Lägg aldrig en strumpa i brödrosten.

Sök