För eller emot abort?

Navkapsel
10 september 2011 · 4 637 Inlägg

Kan nog inte bestämma mig om jag är för eller emot.

Men blir en tjej våldtagen så ska hon få ta bort ungen. Eller om barnet har allvarligare defekter.

Senast redigerat av Navkapsel (9 oktober 2011)

MissDelete
11 september 2011 · 30 Inlägg

tkd_rille skrev:

MissDelete skrev:

tkd_rille skrev:

Och jag tycker även pappan ska få bestämma. finns kvinnor som lurar män för att få en unge. Och vill inte mannen då så åker han ändå på det

Ja jag känner en som gjorde så mot sin pojkvän ... Tycker de är sjukt lågt...

Jag var med en som försökte göra på de viset. Men tji fick hon när jag fick henne att ta ett piller sen.  Då jag inte ville eller vill ha unge så är de för jävla elakt.  Så är riktigt mycket för aborter som kan rädda oss som inte vill.

Man är alltid 2 om ett barn skulle min pojkvän inte vilja ha ett barn så hade jag skyddat mig ... Det är min åsikt iallafall , men alla tycker olika:)

Volvo V70N (2005)
Puttejohnsson Adlig
11 september 2011 · 412 Inlägg

För abort! Känner man att man inte hade klarat av att uppfostra ett barn så klart man ska få göra abort. Dock ska man inte missbruka detta!
Liksom flera andra tycker även jag att det är dumt att bara kvinnan ska få bestämma om barnet ska behållas eller ej.

En häst har en hästkraft! Eller..?!
CarpeDiem German Engineering
11 september 2011 · 9 081 Inlägg

Emot!

Vill man inte ha barn, så är det bara att sterilisera. Inget svårt val, istället för att mörda ett foster.

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Muttley
11 september 2011 ·

CarpeDiem skrev:
Emot!

Vill man inte ha barn, så är det bara att sterilisera. Inget svårt val, istället för att mörda ett foster.

Ha i tanke att 16-18 åringar borde inte sterilisera då livet vänder någon gång.
Har de bara gått 2-3 veckor så är de fortfarande så pass litet.

Liner
11 september 2011 · 583 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Emot!

Vill man inte ha barn, så är det bara att sterilisera. Inget svårt val, istället för att mörda ett foster.

Det betyder att du inte har sex alls då om du inte är stereliserad eller mördar du miljoner spermier varje gång också eller?

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Pontus1991
11 september 2011 · 423 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Emot!

Vill man inte ha barn, så är det bara att sterilisera. Inget svårt val, istället för att mörda ett foster.

Tycker det där är en massa bullshit som bara religiösa eller tofflare går efter, vafan spelar det för roll om man gör abort? fostret vet ingenting, känner ingenting och kommer få en dålig uppväxt om föräldrarna inte vill ha barn. och som tkd sa så kanske det inte är så smart att som tonåring sterilisera sig bara för att man ännu inte kan ta hand om ett barn.

sverkera
11 september 2011 · 564 Inlägg

Ni som är för abort, varför tål ni inte att se vad det egentligen är (appropå bilderna som första inlägget i tråden handlade om)?

Muttley
12 september 2011 ·

sverkera skrev:
Ni som är för abort, varför tål ni inte att se vad det egentligen är (appropå bilderna som första inlägget i tråden handlade om)?

Jag tål och se de och jag skiter helt i dessa fantasters åsikter med tanke på deras respektlösa sätt att säga nej till abort. Alla är olika och vissa är äckelmagade.

Hur vore de om jag skapade en aktion för nej till -----   och körde runt så hade jag blivit hatad i världen och mordhotad för mitt tycke.


Jag satte massa sträck för att vi har ingen yttrandefrihet i sverige om det.

De har pratar i över 10 år om att sätta bilder på ciggpacken men har kommit till texter bara.

De är en lekstuga MRO håller på med.

http://www.abortnej.se/?q=node/36  Och de är faktiskt inte så trevliga bilder.

RD_87 Skrotsamlare
17 september 2011 · 4 031 Inlägg

Jag är absolut för abort, ända up i 50-års åldern minst! Kan komma på flera männsikor som skulle behöva aborteras retroaktivt...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
8 oktober 2011 · 1 874 Inlägg

Jag är för fri abort, men har rätt mycket förakt emot brudar som inte "har råd" att köpa p-piller (eller använda annat preventivmedel) och tänker lite att: "Jag kan alltid göra abort om det skulle hända något". Har stött på ett par sådana brudar i mina dagar. Tycker det är rätt illa...

Hool
9 oktober 2011 · 1 067 Inlägg

Börjar ta dessa organisationer på allvar när de adopterar oönskade barn och även då barn med handikapp..

Tror inte det är så vanligt med abort som preventinmedel...   Det är ett stort beslut och något man inte gör i onödan..   I länder där det är vanligt så är preventinmedel såsom pessar och kondomer oftast illegala då det är en synd enligt katolska kyrkan..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Germax
9 oktober 2011 · 12 086 Inlägg

Om man sätter en avgift på abort kanske det skulle användas lite mer ansvarsfullt. Som tandvård ungefär.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang