5718
Sök

Bilen skakar vid 140kmh!?

4 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
Har en Audi A4 07a.
har satt på 18" med 235/40r18 och har funkat fint....tills inte så länge sen märkte jag när jag kör 140kmh så skakar bilen! när jag kommer över 150kmh så slutar det.
jag har balanserat däcken...kan nån peka åt vilket håll man ska titta för att hitta problemet?

Tackar!

51 Inlägg
19 augusti 2010
Hjulinställning?
Någon bustning kanske?

5 089 Inlägg
19 augusti 2010
balanserade du däcken efter att du satte på däcken. eller har du balanserat utterligare en gång? kan hända att däcket har satt sig riktigt så du behöver balansera om däcket igen.
Eller så har du ingen centreringsring.

\Lindgren

1 043 Inlägg
19 augusti 2010
Troligtvis obalans bak.

1 327 Inlägg
19 augusti 2010
Kanske du har skeva fälgar eller billiga däck?

x40
1 209 Inlägg
19 augusti 2010
prova med att balanserar fälgarna, vissa däck behöves balanserar några gånger..

Volvo S40 turbo.

4 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
Däcken är nokian nåt.. jag har balanserat däcken på fälgen och allt var prima,tills det bara dök upp ett problem att det skakar,känner att det är vänster bak där det skakar.....om det är balansen bör det inte skaka vid 90 också?

3 259 Inlägg
19 augusti 2010
Kan vara en vikt som har släppt, bara att åka tillbaka o be dom göra om det, alltså dom som har balanserat hjulen och säg att det inte blev bra!

Kolla även så att hjulen är runda, det många inte verkar förstå är att ett hjul kan vara orunt även om det inte har nån obalans, kolla även så att navringar sitter på plats och sitter som dom ska om det nu behövs några i dina fälgar.

En hjulinställning har inget med obalans att göra som också många verkar ha fått för sig, obalans får man av att nånting är just i obalans, alltså nåt som snurrar! En hjulinställning ändrar hjulens vinklar, inget annat och av att ett hjul står snett ges ingen obalans om man tänker lite logiskt! smile

Mvh/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

Sök