2019
Sök

Inför: Driftingträning på Anderstorp 1/9-2010 17-20

KHRacing
30 augusti 2010
Trådstartare
_martin skrev:
tjena khracing. det är jag som har supran. jag kom väldigt sent så han bara köra sista 20 min. jag visste inget om att man inte fick börna där efter bankörningen. men nu vet jag det. och jag besiktigade inte bilen dom sa att det bara var till att åka ut på banan och köra så då gjorde jag det. mvh

Sjysst av dig att träda fram.

Jag fick info´n när jag anmälde mig om att det var förbjudet att burna & leka i depån, det gäller
även 10-20kmh inne i depån (som gäller på alla svenka/utlänska banor)

Men nu vet du :-)

Men vem var det som sade till dig då, var det en representant för ARC eller nån utanför menar jag ?

5 Inlägg
31 augusti 2010
ja nu vet jag:) man lär sig utav sina misstag. jag känner en som var funktionär där ute han sa till mig att det inte var okej. men jag bad han att sätta upp en skyllt som förbjuder folk att köra där ute och sladda för det va några st som gjorde det. sätter man upp en skyllt kan dom ju inte skylla på något heller så det är ju bra.

jag gillar donuts :P

80 Inlägg
31 augusti 2010
Men då ses vi imorrn Martin lite före 17.00. Bilen är färdig, ska bara packas.

506 Inlägg
31 augusti 2010
Någon som vet om det kommer vara tillåtet för vanliga gatbilar att köra på bankörningen??

Born to be wild and crazy

80 Inlägg
31 augusti 2010
tyvärr ingen aning men troligtvis inte då det inte stog något om det i deras mail jag fick i förrgår.

KHRacing
31 augusti 2010
Trådstartare
Prtecis som TGR säger,... TYVÄRR inga gatbilar denna gången heller

506 Inlägg
31 augusti 2010
KHRacing skrev:

Okej, bara undra, har polare som hade velat köra.. men men få bli nästa år..
jag kommer köra riftingen iaf:D

Born to be wild and crazy

4 Inlägg
1 september 2010
Banny69 skrev:
KHRacing skrev:

Hm, det var märkligt:/ Jag har kört med min gatreggare bil utan vagnsbok de sista två kvällsträningarna, med skyltar och allt. (röd/vit Amazon) Har dock kört fäste och inte drift. Men visst var det fler gatbilar med skyltar på körningen? Nån Porsche vill jag minnas...

KHRacing
1 september 2010
Trådstartare
grusbusen skrev:
Banny69 skrev:
KHRacing skrev:

Hm, det var märkligt:/ Jag har kört med min gatreggare bil utan vagnsbok de sista två kvällsträningarna, med skyltar och allt. (röd/vit Amazon) Har dock kört fäste och inte drift. Men visst var det fler gatbilar med skyltar på körningen? Nån Porsche vill jag minnas...

Enligt ARC så är det träning för STANDARD (karossbilar) formel, samt Drifting. Inte gatbilar.

Så egentligen har du ju inte fått köra då liksom.

Skyltar eller ej har inget med saken att göra dock, utan det är licens +vagnbok som styr

80 Inlägg
1 september 2010
Då var det snart dax, ses där.

761 Inlägg
5 september 2010
Jag tror ni rör ihop begreppen med "gatbilar" här.
Begreppet gatbil är ganska luddigt, och det ena utesluter ju inte det andra, du måste ju inte avregistrera en bil för att få köra på bana, min egen bil tillexempel är besiktigad, skattad och försäkrad precis som vilken bil som helst.

Vad Kristian menar är förmodligen att det inte är såkallad "Prova på bankörning/drifting" vilket i sig brukar vara ganska meningslösa evenemang när endel klubbar anordnar, i princip så innebär det att du får köra din bil på bana, men man får absolut inte testa gränserna, och jag har till och med varit med om att man över huvud taget inte får köra om andra bilar.

Sök