angående han med en blåa 123 och vite kombin så sålde han dom för farbror blå i hedemora var lite för intresserade efter ett tag på hans bilar och körsätt,
de är nog lätt att råka göra en slir eller två på torrt med den effekten drygt 400hk får du med en mynä pump holset turbo och 24v sexa. fränt bygge följer tråden från och med nu
Constantine: Jo de känns bra, nu gäll de bara o fundera ut allt som behövs... Skulle vilja hitta någon bra koppling osv som palla!! Men hitta dåligt med info!
Team-Adolfsson: Näe! Helt rätt.. de ska RYK!
PMPerformance: Han ha förstått de enda rätta Man skulle bara lyckats få bilen reggad med motorn också.. Läste någonstans att man kunde få ett intyg att bilen skulla palla en 280e motor, dock fattas de typ 50nm om man jämför 280e motorn med min Så de sket sig nog de med..
Ja men om du får tag i grejer från en 280 så borde de gå, en kompis i falkenberg ska i med en fem cyl 300 td i en sån där lyxigare fena och då skulle han få lov att använda bromsarna bak från en 280 för de krävdes skivbromsar bak.
Härligt!! Letade för fullt efter någon bild på klarglas till w123 men hittade då ingenting.. Men de ser rätt så ballt ut från mbscashoppen, w126 klarglasen påminde lite om w123an t.ex. dem på denhär http://www.garaget.org/?car=195075&image=2062184, ser ju jäkligt bra ut tycker jag
Senast redigerat av Constantine (18 september 2010)
http://www.garaget.org/?car=190210 Han har på sin, men vet inte om de se fult ut på en halvtaskig bil i övrigt ;D kanske bättre o lägg pengarna på delar till motorn.. Nån som ha en IC och Mätare till bilen över?
Angående reggning så kan du försöka hävda att din motor är turbo konverterad, en konverterade 300d har med if 144hp och 265nm i vrid. Då blir de inte så mycket som skiljer. Min 280 är reggad med 300d med konvertering. Min andra 300d är reggad med samma effekt, den är iofs stt kittad. Den ger den effekt jag uppgav vid 0,56 bar. Värt å pröva iaf. Tror stt kan ge uppgifter över effekt. annars borde bilprovning ha dom uppgifter över det.
Ha varit och köpt mig en 250 turbodiesel med ombyggd pump, så just nu sparas de för fullt för o få skcika iväg pumpen till w123an också Skulle ju vara riktogt trevligt om man kunde regga bilen med motorn så man slapp byta varje besiktning/kontroll osvosvosv