Jag har sugmotor och testade ett öppet filter
Några häst förlorade jag nog i alla fall

Men faktum är att på äldre bilar med t.ex jetronic och motronic så kan man komma rätt långt med originalsprut, genom att bara tillverka ett eget extrasprut. Är man lite finurlig så kan man få till en konvertering som är
nästan lika driftsäker som en fabrikskonvertering.
Ta äldre snikbilar t.ex. Ofta är kanaler och skarvar långt ifrån idealidska för mycket effekt, men stakar och sådant är dimensionerat för dubbla effekten kankske, för att dom inte kunde räkna ut det.
Ta:
Hemmagjord matchportning
Hemmagjort grenrör
Turbo från skroten
Sprut, antingen ett beggat från skroten eller ett MS, så man kommer billigt undan
finjusteringar, kanske lite mekande med att bygga om tändning till brytarlöst osv, men slutsumman behöver inte bli så mucket högre än kanske 4 - 6000.
Matchportning: 0kr
Hemmagjort grenrör: Kanske 300 i matrial
Skapligt frisk turbo från skroten: 500 - 1000kr
Beggat sprut, org. med tillägg eller MS: 500 - 5000
Slusumma om man har otur med skrotarna: 6300, om man har tur: 1800 t.om... Det kanske är lite väl billigt, men ni förstår tanken väl?
På rätt motor så kan det fördubbla effekten faktiskt.
Säg att man har en gammal B18 på 60 hk, då kan man säkert få ut 80 - 100 om man gör modifieringarna på rätt sätt och är skapligt noggrann. Det är inte omöjligt i alla fall.
Dessutom är det fränare än kalle på andra sidan parkeringen med sin chippade s60r med 300 häst. Varför? Jo, man har gjort det själv.
Hoppas alla förstår tanken bara...