4473
Sök

Ersättning vid krock

97 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
Hejsan,

Har en bil med trafikförsäkring som jag krockade med för drygt en månad sen. Den andra föraren var helt skyldig och försäkringsbolaget har godkänt det. Det kommer att dröja drygt en månad till innan jag får lämna in bilen till närmaste verkstad som jag vart skickad till där dom besiktar bilen om den ens är värd att laga (troligtvis inte). Bilen är värd ca 15000:-

Från den dag jag blev påkörd tills den dag jag har fått lämna in bilen och troligen fått bilen inlöst av mitt försäkringsbolag så kommer det att ha gått 3 månader. Bilen startar och går "väll" att köra, men jag är ingen mekaniker och vet inte om den kommer att rasa ihop eller stanna på nått olämpligt ställe heller så jag har inte kört bilen utan köpt en annan bil eftersom att jag mer eller mindre var tvungen.

Går det att få nån ersättning från försäkringsbolaget på nått sätt även för lidande utan bil i 3 månader? Försäkringsbolaget har iaf gett den andra föraren skyldig till hela olyckan då jag vart påkörd bakifrån när jag stod still.

Nån som har nån idé?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 augusti 2010
Finns väl en sorts stilleståndsförsäkring?

Ett annat tips är att köra till en annan verkstad, väntetiden för att ta emot en krockad Lexus var 2 månader drygt (Semestertid) i Halmstad. I Kungsbacka tog de emot bilen, besiktigade den och lagade den på mindre än en vecka så den blev klar tills deras semester. I mitt tycke var det klart värt att köra upp bilen dit, men då var bilen i fråga visserligen fullt körbar även om den fått sig en smäll bakifrån.

Och just detta, att den var ok att köra, fick jag märkesverkstaden i stan att titta på och godkänna. Mitt tips är att du ringer ditt försäkringsbolag och försöker få en lösning. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

KHRacing
24 augusti 2010
Du skulle ställt av fordonet dagen efter så hade du sparat massa skatte / försäkrningspengar iaf.