Projekt : <:Volvo 740 Turbo ''Byggsattsen'':> -89

strandberg31
27 augusti 2010 · 2 419 Inlägg

Kommer självklart följas! big_smile men kör på några udda fälgar! dtm ser man ju på varannan 740 nuförtin wink

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Ventox BilRekondare
27 augusti 2010 · 232 Inlägg

tackar! jo dtm'ena har blevit riktigt vanliga på 740's nu, men till färgkombon som blir på bilen så tror jag fälgarna kommer passa in! big_smile hehe

jimmzzan
27 augusti 2010 · 1 168 Inlägg

fett! men är det inte dåligt att man svagar ner hållfastigheten i karossen när man kapar upp tröskeln? :p
ser bra ut iaf, även om tröskeln e nertråkande på bild, men whatever, ska ändå sidokjolar på antar jag smile

Ventox BilRekondare
27 augusti 2010 · 232 Inlägg

Tackar, jo den kommer bli rätt fet, bokstavligt talat tongue , som de ser ut nu så funderar jag på att kapa bort trösklen från slutet av framdörren och bakåt, sedan köpa ny plåt, och bygga trösklar/Sidokjolar! smile för på andra sidan på samma ställe är trösklen inbucklad. hehe

jimmzzan
27 augusti 2010 · 1 168 Inlägg

cooze91 skrev:
Tackar, jo den kommer bli rätt fet, bokstavligt talat tongue , som de ser ut nu så funderar jag på att kapa bort trösklen från slutet av framdörren och bakåt, sedan köpa ny plåt, och bygga trösklar/Sidokjolar! smile för på andra sidan på samma ställe är trösklen inbucklad. hehe

kapa bort tröskeln låter lite vågat om du frågar mig !
men inte min bil, jag ska inte lära dej då jag inte har hunnit bredda min än! Men inget jag hade rekomenderat! vad blir det för färg ! big_smile

Ventox BilRekondare
27 augusti 2010 · 232 Inlägg

Jo det är ju lite vågat.. men dom är nästan helt förstörda baktill, så då känns det nästan bättre att byta ut de smile Vågar man avslöja färgen? tänkte att de skulle bli en hemlis wink

sotar The Bear
27 augusti 2010 · 293 Inlägg

är inga problem att byta trösklar, se till att det blir ordentligt gjort bara. smile

Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
Ventox BilRekondare
27 augusti 2010 · 232 Inlägg

jo istället för orginal trösklar så gör jag trösklar/kjolar i ett, TROR snajdarn gjorde så med sin.. säger inte att han har gjort det! men tror de var så smile

Ventox BilRekondare
27 augusti 2010 · 232 Inlägg

Ändrar lite i planerna, blir nog inte skrapning i första hand, utan blir att få iårdning bilen, samt så kör jag nog på gamla fronten istället!

Mvh Dennis

Draike ▬▬▬▬▬▬▬
27 augusti 2010 · 106 Inlägg

Ser roligt ut detta smile

▬▬▬▬▬ ᴺᴱᴹᴼᴿᴵᴬᴻ | ²ººᴳᴸᵀ ▬▬▬▬▬
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
Ventox BilRekondare
28 augusti 2010 · 232 Inlägg

Tackar! smile

Lina-
28 augusti 2010 · 1 213 Inlägg

Ska följas, alltid kul se hur andra löser plåtarbeten. smile Breddning går att göra på många sätt. tongue

När hör en V8, då tänder på alla cylindrar :D
Bmw, Volvo & Jänkare gör livet värt att leva.
Princess of the road.
Volvo 940 Turbo "Sleeper" (1992)
Ventox BilRekondare
28 augusti 2010 · 232 Inlägg

Tackar, jo för att vara första gången jag gör detta så känns de bra.. än så länge smile

MrBerra
28 augusti 2010 · 101 Inlägg

fan va fränt big_smile ska lätt följas smile

Ventox BilRekondare
28 augusti 2010 · 232 Inlägg

Tackar! smile

volvo_racing85
28 augusti 2010 · 38 Inlägg

kommer följas smile

Ventox BilRekondare
28 augusti 2010 · 232 Inlägg

Tackar, kommer inget nytt tills ikväll då jag varit borta hela dagen. kommer nog hem till garaget imorgon! då tänkte jag ge mig på att kapa upp andra sidan med!


//Dennis

joelimmo
29 augusti 2010 · 1 380 Inlägg

riktigt grymt detta kommer följas

BMW E28 (1982)
Ventox BilRekondare
29 augusti 2010 · 232 Inlägg

Tackar!

Ventox BilRekondare
29 augusti 2010 · 232 Inlägg

Blir bara en liten skriftlig update.. sa till mig själv att jag inte skulle vara i garaget idag.. men kunde inte hålla mig så gick ut, flyttade lite på bilen sen tog jag o kapade upp andra bakskärmen, kapade nästan klart allt. sen tog skivan slut. då sa jag bara till mig själv : Kapar resten imorgon, så det är vad som har 'hänt' smile

//Dennis

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang