2214
Sök

Passat 1,8T - dålig bränsletillförsel

1 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
Hej,

Hoppas verkligen att någon kan hjälpa till och komma med tips här!

Jag och min sambo köpte en beg. VW Passat Variant 1.8 T -2004 i förrgår och redan samma kväll som vi hade köpt den började motorlampan lysa. Vi lämnade in den igår och fick beskedet att det berodde på att bränsletillförseln till motorn var för dålig. Detta har de nu fixat på verkstaden, de bytte generatorn(?), men kunde inte garantera att felet inte skulle komma tillbaka.

Vi har en månads garanti på bilen, så skulle felet uppstå igen om en månad måste vi alltså pröjsa lagning själva. Därför skulle jag vilja veta följande av någon som har lite koll:

- Vad kan det kosta att åtgärda denna typ av fel?
- Är det ett vanligt fel för denna typen av bil?

Och kanske det viktigaste: Skulle ni råda oss att behålla bilen eller försöka byta ut den hos bilhandlaren till en likvärdig bil? Vi har isf en månad på oss...

Tacksam för svar!

/Cecilia

Möller mekaniker
141 Inlägg
26 augusti 2010
Hej.

Jag tycker att ni ska ta reda på varför de bytte generatorn för den har inget mer bränsletillförseln att göra. yikes

Jag skulle rekommendera att testa byta bränslefilter. Det är inge större pengar i ett sånt och de kan vara de som stryper bränsleflödet i systemet om filtret är fullsatt. Annars är det nog tyvärr bränslepumpen som kan börja ge upp. Inte krångligt och byta om man kan det men kostar nog en hel del på en verkstad skulle jag tro.

Jag skulle råda er att behålla bilen. En bra och bensinsnål bil som de sällan blir nå fel på

MvH Sjöman

Sök