Köpråd: Rolig o vettig 4wd bruksbil för 130-150tkr

DLS
31 augusti 2010 · 258 Inlägg

tobee skrev:
330xi 00-05 är superskoj med överstyrt beteende. En fin -04 med m-sportpaket borde gå att få för 120-150k beroende på mil, men dom växer inte på träd tyvärr. 3 liters sexan är en pärla och kan lätt mäta sig med volvos och audis motsvarigheter vad gäller bränsleförbrukning. Välj helst en mil tillverkad jan -04 eller nyare då får man 12 års rostskyddsgaranti. E46 har sämre rostskydd än Volvo och Audi på samma årsm och är oturen framme så är BMW generösa med goodwill på den minsta lilla bubbla till och med under lacken.

Tack för förslaget, jag hade en e46 o jag är enormt besviken på rostskyddet på den, tappa faktiskt förtroendet på bmw som premium bil då.

måste försöka åka o provköra lite bilar, börjar bli tröttsamt att bara åka porsche o framför allt väldigt oekonomiskt smile

måste ta o provköra en volvo s60 awd o en audi a3 quattro så får vi se om jag gillar nån av dom.

Annars kanske man skulle ha en evo 7 smile

"She said its just a car, I said you're just a girl"
DLS
20 september 2010 · 258 Inlägg

bumpar upp tråden lite o frågar om impreza 2.0r -07 med 160hk är nått att ha?
räcker 160hk eller är den bara törstig?

"She said its just a car, I said you're just a girl"
Krist
20 september 2010 · 716 Inlägg

Köp min evo 6. Garanterar dig, roligare bil för dom pengarna får du inte. Under liter milen lugn körning, 15l/h i 150km/h, slår m3, m5, rs6, rs4, bmw 335i, jaa, you name it... Svårt å köpa bil i dagsläget verkar det som yikes

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
DLS
20 september 2010 · 258 Inlägg

tack för erbjudandet men jag vill inte sitta på fel sida smile
åtminstone inte i bruksbilen

"She said its just a car, I said you're just a girl"
Eddy Galen, inte dum.
21 september 2010 · 1 324 Inlägg

Vet inte om de andra bilarna men volvos AWD system på åtminstone de i förra modellen hade problem med oljeläckage från AWD systemet pga tätningslimmet (eller nu var det heter) tål inte den oljan som AWD systemet kör. Detta går inte att förutspå tills det går sönder (såvida du inte kollar upp bilen först).

Senast redigerat av eddhedd (21 september 2010)

DLS
21 september 2010 · 258 Inlägg

aha, tack för tipset smile

"She said its just a car, I said you're just a girl"
Underdog
21 september 2010 · 170 Inlägg

wow, tror nog aldrig ja sett större beslutsångest. Du har inte skrivit in här om du provkört någon bil, om du nu gjort det, skriv va d tycker. Hur ska vi hjälpa dig om du bara skriver "hjälp" och "Nej" till alla våra förslag. Kolla blocket, åk provkör, du e ju inte bunden till å köpa en bil om du inte gillar den... geez...

Vissa byter bil samtidigt som dom byter kallingar, inget bra me de, men du byter inte spec ofta ser de ut som.

DLS
21 september 2010 · 258 Inlägg

haha tackar för dom värmande orden smile
Du har helt rätt, ska åka o provköra lite, problemet är oftast att intressanta bilar är långt bort för provkörning
Nä o jag byter kallingar oftare än jag byter bil i allafall wink

"She said its just a car, I said you're just a girl"
nikotino ///R-Rated
21 mars 2011 · 518 Inlägg

Det blev ingen bil eller? smile

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
DLS
21 mars 2011 · 258 Inlägg

inte än men det blir snart då jag redan tröttnat på sur gammal 940 som vinterbil smile
letar efter den perfekta s60 awd:n wink

"She said its just a car, I said you're just a girl"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang